اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی قم:

روستاها در حوزه مسائل بهداشت و درمان به خودکفایی برسند

خبرگزاری فارس: مسئول گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه هدف گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی خودکفایی روستا در حوزه بهداشت و درمان است گفت: به همین منظور فعالیت‌های آموزشی در اولویت قرار گرفته است.

روستاها در حوزه مسائل بهداشت و درمان به خودکفایی برسند

حامد ظفرقندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اعزام دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم همراه با گروه‌های جهادی اظهار داشت: شهریور امسال 60 نفر از دانشجویان با گروه‌های جهادی برای پیگیری مسائل بهداشتی و پزشکی مردم در مناطق محروم همراه شدند.

وی ادامه داد: این دانشجویان در قالب این گروه‌ها مسائل مرتبط با شاخص‌های سلامت را در روستاها کنترل کرده و برای برطرف کردن نیازهای پزشکی و بهداشتی مردم تلاش می‌کنند.

مسئول گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی قم خاطر نشان کرد: این اعزام‌ها از اول شهریور ماه آغاز شد و تا اوایل مهر ماه ادامه داشته است.

وی افزود: مردم در مناطق مختلف از فعالیت‌های پزشکی و بهداشتی بسیار استقبال کرده و مشکلات خود را با دانشجویان مطرح می‌کنند.

ظفرقندی ابراز داشت: یکی از فعالیت‌های جدیدی که با همکاری بسیج جامعه پزشکی در این روستاها انجام شد، انجام تست پاپ اسمیر بود.

وی اضافه کرد: این تست غربال‌گری در میان بانوانی که احتمال سرطان رحم در آنها وجود دارد انجام شده و نتایج در آزمایشگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مسئول گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه جواب این تست در چند روز آینده به روستاییان اعلام می‌شود گفت: هزینه انجام این تست با همکاری بسیج جامعه پزشکی استان قم تأمین شد.

وی خاطر نشان کرد: غربال‌گری کودکان شش تا 12 سال از نظر بهداشت دهان و دندان از دیگر فعالیت‌هایی بود که در این اردوها به آن پرداخته شد.

ظفرقندی اظهار داشت: کودکانی که از این نظر دچار مشکل باشند، به مراکز دندان‌پزشکی در شهر قم معرفی شده و می‌توانند با 50 درصد تخفیف در این مراکز مراحل درمانی را بگذرانند.

وی گفت: تا نوروز سال آینده که اردوی بعدی متمرکز گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شود، اعضای این گروه اردوهای پراکنده خود را در قالب طرح تداوم برگزار می‌کنند.

مسئول گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به ارائه آموزش‌های تکمیلی در حوزه مسائل بهداشت و درمان در این روستاها اظهار داشت: پس از اینکه از توانایی رابطان در این زمینه اطمینان حاصل کنیم، فعالیت‌های بهداشت و درمان را در منطقه دیگری از مناطق کم‌تر توسعه یافته قم پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه هدف گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی خودکفایی روستا در حوزه بهداشت و درمان است گفت: به همین منظور فعالیت‌های آموزشی در اولویت قرار گرفته است.

ظفرقندی اردوهای جهادی را یکی از راه‌های کسب تجربه عملی برای دانشجویان دانست و ابراز داشت: اگر تمام دانشگاه‌ها در حوزه تخصصی خود فعالیت‌های جهادی را پیگیری کنند، می‌توانند تجربیات بسیاری در حوزه علوم مربوط به خود به دست آورده و موفقیت بیشتری کسب کنند.

مسئول گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی قم نگاه کارشناسانه و آینده‌نگر را در حرکت‌های جهادی بسیار مهم توصیف و خاطر نشان کرد: صرف ارائه یک سری از خدمات نمی‌تواند برای روستائیان مفید باشد و فعالیت‌های جهادی باید در راستای خودکفا کردن روستائیان در عرصه‌های مختلف ساماندهی شود.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف عمرانی، آموزشی و خدماتی در اردوهای جهادی اظهار کرد: طرح‌هایی در اردوهای جهادی ماندگار می‌شوند که بتوانند علاوه بر نیازهای آنی، نیازهای آتی مردم را برطرف کنند.

ظفرقندی با اشاره به اهتمام دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم برای خدمت‌رسانی به مناطق محروم ادامه داد: فعالیت‌های دانشجویان این دانشگاه در قالب حرکت‌های جهادی در طول سال ادامه داشته و موجب ارتقای سطح سلامت در روستاهای اطراف قم خواهد شد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول