اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر:

ضرورت حفظ هویت و ارزش‎های روستایی در بازسازی مسکن روستاها

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: آنچه در بازسازی واحدهای مسکونی روستایی بسیار اهمیت دارد توجه و حفظ هویت روستاها و ارزش‎های روستایی است.

ضرورت حفظ هویت و ارزش‎های روستایی در بازسازی مسکن روستاها

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر ابراهیم فرزانه صبح امروز در نشست ستاد بحران استان بوشهر اظهار داشت: در کنار بازسازی مسکن روستاییان در زمینه تامین معیشت آنان نیز اقداماتی انجام داده‎ایم و از جمله استان‎هایی هستیم که نخستین بازارچه‎های محلی را در روستاها ایجاد کرده‎ایم و این بازارچه‎ها در روستاهای استان در حال توسعه است.

وی افزود: با توجه به تاکید رئیس جمهوری مبنی بر بازسازی و مقاوم‎سازی مسکن روستایی، در دولت‏های نهم و دهم 29 هزار واحد مسکونی روستایی در استان بوشهر بازسازی شده است.

فرزانه خاطر نشان کرد: این در حالی است که از ابتدای انقلاب تا سال 84 فقط 18 هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم‎سازی و بازسازی شده بود.

وی با اشاره به ضرورت آمادگی در برابر وقوع بلایای طبیعی در استان بوشهر یادآور شد: یکی از مهمترین اقدامات در این زمینه پیشگیری و آموزش‎های قبل از بحران است که در راستای اطلاع‎رسانی و فرهنگ‎سازی در این زمینه با حضور متخصصان کارهای خوبی انجام شده و خانواده‎های زیادی در استان آموزش دیده‎اند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با اشاره به پرداخت تسهیلات بلاعوض و سایر تسهیلات برای بازسازی مسکن‎های روستایی گفت: بوشهر یکی از استان‎های برتر در زمینه بازسازی و بهسازی واحدهای مسکونی به ویژه در روستاهاست.

فرزانه بیان کرد: در زمینه برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها شورای فنی بنیاد با متخلفان برخورد می‎کند و پروانه ساخت و ساز توسط این شورا صادر می‎شود.

وی ادامه داد: در بحث پیشگیری و آموزش نظام فنی روستایی 162 دوره آموزشی برگزار شده است و بر صدور پروانه‎ها علاوه بر بنیاد مسکن سازمان نظام مهندسی نیز نظارت می‎کند.

فرزانه خاطر نشان کرد: یک‌هزار و 86 بنای محلی برای بهره‏مندی از نکات و تخصص‎های فنی آنان در روستاها آموزش‎های لازم را دیده‎اند، ضمن اینکه از سال 84 تاکنون 10 هزار مورد تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی در استان بوشهر پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر یادآور شد: به دلیل اطلاع‎رسانی‎های مناسب و فرهنگ‎سازی، اصول فنی ساخت و ساز در اکثر روستاها رعایت می‎شود.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول