اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس آذربایجان‌غربی خبر داد

اختصاص 2 میلیارد تومان برای افزایش فضاهای آموزشی در روستاها

خبرگزاری فارس: مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با اجرای نظام 3-3-6 و کمبود مدارس روستایی، 180 کانکس کلاس درسی برای مناطق روستایی و کم‌برخوردار تهیه شده است.

اختصاص 2 میلیارد تومان برای افزایش فضاهای آموزشی در روستاها

فریبرز اسمعیل زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با اجرای نظام 3-3-6 آموزش و پرورش و کمبود مدارس در استان، 180 کانکس کلاس درسی برای مناطق کم‌برخوردار و روستایی با تجهیزات کامل تهیه شده است.

وی با بیان اینکه هیچ گونه کلاس درسی سیار در شهرهای استان وجود ندارد، افزود: این کلاس‌ها به صورت اضطراری و در راستای استفاده موردی در این مناطق تهیه شده و قابلیت جابه‌جایی دارد.

اسمعیل‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در برخی روستاها با ایجاد مدارس ثابت، در برخی از سال‌ها متأسفانه شاهد کمبود دانش آموزان و استفاده از تنها یک کلاس درسی هستیم بنابراین ایجاد کلاس‌های سیار به صورت کانکس در این مناطق علاوه بر استفاده بهینه از فضاهای آموزشی، موجب برخورداری تمامی دانش آموزان از فضاهای آموزشی و کلاس درسی و ریشه‌کن کردن بی‌سوادی به دنبال کمبود این فضاها می‌شود.

وی میزان اعتبار اختصاص یافته برای احداث این کانکس‌ها را دو میلیارد تومان عنوان و اضافه کرد: در حال حاضر به دو هزار و 400 کلاس درسی در استان نیازمندیم تا به میانگین کشوری برسیم.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس آذربایجان‌غربی در ادامه با بیان اینکه در شش ماه نخست سال جاری 151 پروژه با 789 کلاس درسی در استان تجهیز و نوسازی شده‌اند، تصریح کرد: این پروژه‌ها در زیربنایی بالغ بر 90 هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر 34 میلیارد تومان به آموزش و پرورش استان تحویل داده شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه تخصیص بودجه یکی از مشکلات سال جاری اداره تجهیز و نوسازی مدارس استان است، گفت: در حال حاضر تعداد دو هزار و 500 کلاس درسی، باقیمانده طرح تخریب و بازسازی مکان‌های آموزشی استان است.

اسمعیل‌زاده بیان کرد: در صورت تأمین اعتبار امیدواریم تا پایان برنامه پنجم توسعه این پروژه‌ها را تحویل دهیم.

این مسئول با اشاره به مزایای به اتمام رسیدن پروژه‌های باقی مانده از طرح تخریب و بازسازی مکان‌های آموزشی افزود: در صورت تحقق اجرای تمامی این پروژه‌ها، مشکلات فضاهای آموزشی استان از نظر کمبود رفع شده و طبق میانگین کشوری پیش خواهیم رفت.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول