اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه گیلان خبر داد

اجرای 747 طرح راهنمایی و رانندگی در روستاهای گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه گیلان از اجرای 747 طرح راهنمایی و رانندگی از ابتدای سال جاری تاکنون در روستاهای این استان خبر داد.

اجرای 747 طرح راهنمایی و رانندگی در روستاهای گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجید جمشاد عصر امروز در جمع راهوران محله گیلان با اشاره به وجود 8 هزار و 819 کیلومتر راه روستایی استان اظهار کرد: اقتصاد گیلان بر پایه کشاورزی، صنعت و گردشگری است.

وی به وقوع 4 هزار و 40 فقره انواع تصادف رانندگی در شش ماه نخست سال جاری در راه‌های فرعی و روستایی گیلان اشاره کرد و افزود: 285 فقره تصادف منجر به فوت شده است.

جمشاد با بیان اینکه تعداد 351 نفر در شش ماه نخست سال جاری در تصادفات جاده‌ای گیلان کشته شدند، بیان کرد: تعداد 386 نفر در مدت مذکور مصدوم شدند.

فرمانده پلیس راه گیلان 59 درصد از تصادفات را در محورهای فرعی و روستایی استان دانست و تصریح کرد: موتورسیکلت‌ها در 63 درصد تصادفات مقصر بودند ضمن اینکه تعداد 81 نفر معادل 25 درصد از کشته‌شدگان را عابران پیاده تشکیل می‌دهد.

وی تعداد کشته شدگان در حوادث واژگونی وسیله نقلیه را 55 نفر معادل 16 درصد عنوان کرد و گفت: تعداد 9 نفر معادل سه درصد کشته شدگان در راه‌های روستایی گیلان بر اثر تصادف با احشام است.

جمشاد چهار درصد از کشته شدگان راه‌های روستایی را مربوط به دیگر تصادفات خواند و بیان کرد: راه‌های فرعی و روستایی حدود 70 درصد راه‌های کشور را تشکیل می‌دهد و پلیس راهور با رویکرد علمی و اجتماعی به این امر توجه دارد.

رئیس پلیس راه گیلان 83 درصد راه‌های استان را روستایی نامید و خاطرنشان کرد: تعداد 74 نفر از دهیاران واجد شرایط راهوران محله هستند.

وی تعداد 22 نفر را راهور یکم عنوان کرد و افزود: تعداد 52 نفر راهور دوم محله هستند و امیدواریم این تعداد در سال جاری به 200 نفر ارتقا پیدا کند.

جمشاد با اشاره به وجود یک‌هزار و 381 نفر دهیار در گیلان خاطرنشان کرد: تعداد یک‌هزار و 391 فقره تصادف از ابتدای سال جاری تاکنون در حوزه دهیاری‌ها اتفاق افتاده و بیشترین آن در رشت است.

فرمانده پلیس راه گیلان 343 فقره تصادف را مربوط به موتورسیکلت‌سواران ذکر کرد و یادآور شد: نبستن کمربند ایمنی، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ، حمل مسافر با خودروهای پلاک ‌شخصی وانت‌بار، همراه نداشتن مدارک و ... از جمله کنترل‌های پلیس در جاده‌های فرعی و روستایی است.

وی خواستار افزایش حقوق و اضافه کار برای ایجاد انگیزه در راهوران محله از منابع مختلف شد و اظهار کرد: برگزاری جلسه‌های آموزشی برای راهوران محله تاثیرگذار است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول