اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ورزقان خبر داد

دیوارچینی و سقف‌ریزی 300 خانه در روستاهای زلزله‌زده ورزقان

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان ورزقان گفت: 300 واحد مسکونی در روستاهای زلزله‌زده ورزقان دیوارچینی و سقف‌ریزی شده‌اند.

دیوارچینی و سقف‌ریزی 300 خانه در روستاهای زلزله‌زده ورزقان

محرم فروغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: در حال حاضر در روستاهای ورزقان 4 هزار و 200 کارگاه پیمانکاری برای ساخت خانه‌های تخریب شده برپا شده است.

وی افزود: آواربرداری 5 هزار و 100 واحد، پی‌کنی 4 هزار و 500 واحد، آرماتوربندی 3 هزار و 500 واحد، فنداسیون 2 هزار واحد و اسکلت‌بندی یک‌هزار واحد از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در بخش واحدهای مسکونی روستایی در شهرستان ورزقان است.

فرماندار شهرستان ورزقان با اشاره به امر آواربرداری گفت: امر آواربرداری در تمام روستاها به اتمام رسیده مگر در موارد موردی و مکان‌هایی که تداخل در مساکن روستاییان اتفاق افتاده باشد که این موضوع نیز با میانجی‌گری و وساطت ریش‌سفیدان حل شده و ادامه می‌یابد.

وی در زمینه فعالیت چهار ستاد معین استان‌های اصفهان، گلستان، قزوین و آذربایجان‌شرقی گفت: روستاها بین این استان‌ها تقسیم‌بندی شده و بنیاد مسکن استان‌های یاد شده برای تسریع در امر ساخت و ساز فعال هستند.

نماینده وزارت کشور در شهرستان ورزقان خواستار مشارکت خود مردم در امر ساخت و ساز شد و افزود: این امر روند ساخت و ساز را با سرعت به پیش خواهد برد.

وی در عین حال همکاری مردم در امر ساخت را بسیار مفید عنوان کرد و گفت: این همکاری با لحاظ مسائل اخلاقی و انسان‌دوستانه باید همراه باشد تا با گذشت در مواردی بتوان زمینه تسریع در ساخت و ساز همسایگان و هموطنان خود را فراهم آورد.

فروغی با اشاره به اینکه در مواردی به دلیل عدم همکاری روستاییان توقف ساخت و ساز اتفاق می‌افتد، گفت: با چنین اقداماتی نه تنها باید منتظر زمستان سرد برای دیگران حتی برای خود نیز باید باشیم.

در زلزله 21 مرداد نزدیک به 6 هزار واحد مسکونی روستایی در مناطق زلزله‌زده ورزقان تخریب شده‌اند.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول