اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان:

کلید اقتصاد مقاومتی در تولید است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: کلید اقتصاد مقاومتی در تولید است و صرفه‌جویی در مصرف و یا فرآوری محصول می‌توانند، اولویت‌های دیگر اقتصاد مقاومتی باشند.

کلید اقتصاد مقاومتی در تولید است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عباس ملایی ظهر امروز در همایش روز جهانی غذا در کرمان اظهار داشت: تعاونی‌ها از قرن‌های گذشته در عرصه تولید در ایران تاثیرگذار بوده‌اند.

وی افزود: امروز در سطح استان کرمان 138 تعاونی تولید داریم که این تعاونی‌ها 60 درصد سطح زیر کشت را پوشش می‌دهند.

ملایی ابراز داشت: عمده سیاستگذاری‌هایی که در بخش تولید کشاورزی در استان کرمان اعمال می‌شود از طریق تعاونی‌ها است و اگر بخواهیم نقش تعاونی‌ها را در تولید دسته‌بندی کنیم آن‌ها در تولید نقش مهمی دارند.

وی گفت: تعاونی‌ها در مسائل اجتماعی و سیاسی می‌توانند جهت‌گیری داشته باشند در مسیری که در راستای نظام است.

ملایی عنوان کرد: تعاونی‌ها حتی می‌توانند در اجرای اصل 44 و کاهش تصدی‌گری دولت نیز نقش‌آفرین باشند در توزیع عادلانه ثروت و واسطه‌گری بین مردم و دولت و حتی داشتن نقش کلیدی در توسعه کشور این تعاونی‌ها هستند که می‌توانند به صورت مشارکتی وارد عمل شوند.

وی بیان داشت: تعاونی‌ها در بحث توزیع عادلانه ثروت در کشور می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند و تعاونی‌ها می‌توانند واسطه خوبی بین مردم و دولت باشند.

ملایی  تصریح کرد: تعاونی‌ها می‌توانند انضباط اجتماعی، تولید و انبساط خاطر برای تولیدکنندگان ایجاد کنند.

وی افزود: یکی از معضلات کشاورزی در برخی استان‌ها متعادل نبودن تولید انواع محصول در سال‌های مختلف است و اینکه مردم نمی‌دانند از هر محصول به چه میزان بکارند تا تولید نهایی مطلوب و یکسانی داشته باشند و حل این مسئله از کانال تعاونی‌ها امکانپذیر است.

این مسئول تصریح کرد: اگر زمین‌های کشاورزی ما در ابعاد بزرگ‌تری بود کاهش سطح تولید محصول را شاهد نبودیم در حالی که در ایران هر کشاورز ممکن است در زمین‌های کمتر از یک هکتار کشت کند و همزمان در آمریکای شمالی کشاورزی در ابعاد بالای چند هزار هکتار انجام می‌شود که حجم بالایی از تولید محصول را به دنبال دارد.

ملایی گفت: بحث اقتصاد مقاومتی که توسط رهبر انقلاب مطرح شده است، بحث سال جاری و سال آینده نیست، بلکه باید برای 30 سال و یا حتی سال‌های زیادی مطرح باشد.

وی خاطرنشان کرد: کلید اقتصاد مقاومتی در تولید است و آن چه که  بارها و بارها در صحبت‌های رهبر انقلاب مطرح شده است، تولید ملی است و بعد از تولید، صرفه‌جویی در مصرف و یا فرآوری محصول می‌تواند اولویت‌های دیگر اقتصاد مقاومتی باشند.

ملایی افزود: خرد شدن اراضی کشاورزی یکی از دلایل عدم افزایش سطح تولید در کشاورزی است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول