اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

برای موفقیت در جنگ اقتصادی استفاده از مدل اقتصاد مقاومتی بهترین روش است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه کشور ما امروز در شرایط یک جنگ اقتصادی است، گفت: موفقیت در شرایط فعلی و عبور از این مقطع حساس در تاریخ کشور، مستلزم اقتصاد مقاومتی است و غیر از این چاره‌ای نداریم.

برای موفقیت در جنگ اقتصادی استفاده از مدل اقتصاد مقاومتی بهترین روش است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی امشب در دومین جلسه شورای هم‌اندیشی اقتصادی استان با بیان این مطلب اظهار داشت: باور ما این است که امروز در شرایط یک جنگ واقعی در حوزه اقتصاد قرار داریم و نباید تصور کنیم که این شرایط مقطعی است.

وی با اشاره به اظهار نظر وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه آماده کاهش تحریم‌ها یا مذاکره با ایران هستیم به شرطی که ایران شروط ما را عملی کند، افزود: این قبیل موضوعات حاشیه‌ای در شرایط فعلی نمی‌تواند به نتیجه‌ای منجر شود و سودی هم به حال ملت و کشور نخواهد داشت.

علیرضابیگی تاکید کرد: همه بخش‌های کشور اعم از دولت، بخش خصوصی و آحاد مردم باید برای مدیریت شرایط موجود تلاش کنند و بخشی از مشکلات را بر عهده بگیرند تا بتوانیم با موفقیت از این مقطع عبور کنیم.

رئیس شورای هم‌اندیشی اقتصادی استان با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی که در این جلسه مطرح شد، گفت: بخش عمده این مشکلات مربوط به سرمایه در گردش این واحدها بود که انتظار داریم سیستم بانکی در این خصوص اهتمام لازم را داشته باشد.

وی در ادامه توانمندسازی تشکل‌های تولیدی در استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: در این رابطه هنوز در شرایط مطلوبی قرار نداریم در حالی که ایجاد تشکل‌های تعاونی و تمرکز بر تقویت آنها می‌تواند در حل بسیاری از مشکلات موثر باشد.

بیگی تاکید کرد: باید از فرصت شورای هم‌اندیشی اقتصادی برای بررسی تمام ابعاد مشکلات در حوزه تولید استفاده کنیم و هم بخش خصوصی و هم دستگاه‌های اجرایی فرصت اظهار نظر در جلسات این شورا را داشته باشند.

در این نشست که با حضور نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی استان برگزار شد، حاضران به بیان مهم‌ترین مسائل و مشکلات حوزه سرمایه‌گذاری و تولید پرداختند.

شورای هم‌اندیشی اقتصادی استان آذربایجان‌شرقی به منظور بهبود فضای سرمایه‌گذاری و حل موانع محیط کسب و کار، توانمندسازی بخش خصوصی، ایجاد فضای اعتماد بین بخش خصوصی و دولت و بررسی روش‌های ارتقای بهره‌وری در حوزه اقتصاد استان تشکیل شده است.

ریاست این شورا بر عهده استاندار آذربایجان‌شرقی بوده و دبیرخانه آن در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان به مسئولیت سازمان امور اقتصادی و دارایی استان مستقر است. 

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول