اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه مازندران:

اقتصاد مقاومتی نظام پویای اقتصادی مبتنی بر توان داخلی است

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه مازندران گفت: اقتصاد مقاومتی نظام پویای اقتصادی مبتنی بر توان داخلی است

اقتصاد مقاومتی نظام پویای اقتصادی مبتنی بر توان داخلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، احمد احمدپور سرپرست دانشگاه مازندران ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یک نظام پویای اقتصادی است که با اتکا به توان داخلی هدایت می‌شود، اظهار داشت: یکی از شاخص‌های مهمی که در زمینه اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری است حمایت از تولیدات داخلی است که ایشان در بیانات آغاز سال 91 در این زمینه رهنمود فرمودند.

سرپرست دانشگاه مازندران در ادامه به حوادث جنگ جهانی دوم اشاره کرد و افزود: از بین رفتن اقتصاد کشورهایی نظیر آلمان و ژاپن یکی از مهم‌ترین رخدادهای جنگ مذکور بود و برای رسیدن به هدف نهایی اگر به این دو کشور به عنوان الگو  نگاه کنیم که این دو کشور برای رشد و پیشرفت مجدد در عرصه‌های اقتصادی در سطح دنیا به صنایع داخلی خود بهای مجدد داده و سعی کردند تا تولیدات داخلی بی‌کیفیت گران‌قیمت را بر کالاهای با کیفیت ارزان قیمت خارجی ترجیح دهند و این رمز موفقیت کشورهای آلمان و ژاپن و نظیر این دو کشور است.

احمدپور با اشاره به وضعیت اقتصاد ایران در سال 91 گفت: دو کشور آلمان و ژاپن فاقد هرگونه منابع طبیعی بوده و همچنین سرمایه‌های فیزیکی محدودی نیز دارند و تنها تکیه‌گاه این دو کشور برای رشد و تعالی مجدد، سرمایه‌های انسانی است که شاهد هستیم، حدود 80 تا 90 درصد از دارایی‌های شرکت‌های بزرگ اقتصادی در این کشورها را سرمایه انسانی تشکیل می‌دهد.

این مسئول افزود: سرمایه فیزیکی شرکت‌های بزرگی همچون نوکیا و آی بی ام، نظیر زمین، ساختمان و تجهیزات بیشتر از 10 تا 15 درصد کل دارایی‌ آن‌ها را تشکیل نمی‌دهد.

سرپرست دانشگاه مازندران به وجود ظرفیت‌های بالقوه انسانی به عنوان سرمایه‌های فکری در کشور اشاره کرد و گفت: به لطف خداوند و به برکت انقلاب اسلامی، کشور عزیزمان از تمامی نقطه نظرات سرآمد است.

وی دو گروه مردم و دولت را عواملی برای به منصه ظهور رسیدن اقتصاد مقاومتی ذکر کرد و اذعان داشت: از میان مردم می‌توان تولیدکنندگان داخلی را جدا کرد با این تفسیر که تولیدکنندگان آلمانی و ژاپنی از شرایط موجود آن زمان کشورهای خود سوءاستفاده نکردند و سعی کردند در طول سالیان متمادی بر کیفیت کالاهای خودشان افزوده و با افزایش تولیدات، بهای تمام شده کالای تولید شده را کاهش دهند.

احمدپور افزود: وقتی بر روی تولیدات داخلی بحث می‌کنیم می‌توان عنوان کرد که ‌باید تمامی سعی و تلاش مردم و دولت بر این باشد تا بتوانیم کالاهای با کیفیت بالا و قیمت تمام شده پایین تولید کنیم که این مورد به بحث فرهنگی اقتصاد مقاومتی مربوط می‌شود.

سرپرست دانشگاه مازندران در پایان هسته اصلی اقتصاد مقاومتی را مقوله فرهنگی آن دانست و گفت: مصرف صحیح، ایثار، جلوگیری از سوءاستفاده در تولیدات و محصولات مختلف، استفاده از تولیدات داخلی، همه و همه نیاز به برنامه‌ریزی صحیح و الگوریتم خاص خود را دارد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول