اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

همسویی بین تولید و تجارت راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: همسویی بیشتر بین‌ بخش تولید و تجارت از مهم‌ترین راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

همسویی بین تولید و تجارت راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی منتظری ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی صادرکنندگان استان همسویی بیشتر بین‌ بخش تولید و تجارت را از مهم‌ترین راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

وی اظهار کرد: همسویی اساسی‌ترین هدف ادغام وزارتخانه‌های صنایع و معادن و بازرگانی بوده و این امر موجب کاهش موانع فراروی این عرصه می‌شود.

این مسئول هدف از برگزاری چنین نشست‌هایی با حضور فعالان بخش تولید و تجارت را تلاش برای ایجاد تعامل و همسویی سازنده در این حوزه دانست و ابراز کرد: در این زمینه آشنایی با مشکلات، نظرات و راهکارهای پیشنهادی فعالان صادر کننده استان و انتقال این موارد به مسئولان تصمیم‌گیر است.

وی با تصریح بر اینکه با بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخل استان بخشی از مشکلات و مسایل مرتبط با حوزه بازرگانی خارجی به ویژه صادرات کالا برطرف می‌شود، اذعان کرد: در این زمینه نیازمند همدلی تمام مسئولان دلسوز هستیم.

منتظری یکی از مشکلات صادرکنندگان در سال‌های اخیر را عدم پرداخت به موقع جوایز صادراتی نامید و خاطرنشان کرد: این امر طبق پیگیری‌های به عمل آمده توسط سازمان توسعه تجارت تا حدودی برطرف شده است.

وی مهم‌ترین درخواست‌های تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان را لزوم جلوگیری از ورود بی‌رویه محصولات خارجی نامید که در داخل کشور تولید می‌شود و ابراز کرد: تلاش‌هایی در این راستا صورت گرفته و امیدواریم با اصلاح قوانین و اجرای صحیح آن شاهد برطرف شدن این معضل باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه تدوین و اجرای طرح شبنم «شبکه بازرسی و نظارت مردمی» توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و با همکاری اصناف در حال اجرا است، یادآور شد: هدف اصلی اجرای این طرح جلوگیری از ورود غیرقانونی و بی‌رویه کالای خارجی و نظارت بر کیفیت آنها به منظور حمایت از تولید داخل و صادرات‌محور است.

وی نقش بازرگانان را در ورود ارزاق مورد نیاز مردم  تامین مایحتاج آنها بسیار مؤثر دانست و اذعان کرد: این نقش به ویژه در امر ذخیره‌سازی برخی کالای اساسی بارز است.

تعدادی از صادرکنندگان، بازرگانان و تولیدکنندگان استان نیز در جلسه مذکور به بیان مسایل و دیدگاه‌های خود پرداختند.

نوسانات نرخ ارز، افزایش هزینه‌های تمام شده تولید محصولات و وجود برخی مشکلات قانونی و حقوقی در تجارت با برخی کشورهای همسایه از جمله مهم‌ترین مسایل مطرح شده از طرف حاضران در این نشست بود.       

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول