اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار

همایش «کارآفرینی در اقتصاد مقاومتی» در کاشان برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین همایش و کارگاه آموزشی با عنوان «کارآفرینی در اقتصاد مقاومتی» با حضور مدیران ادارات و کارخانجات، اساتید دانشگاه‌ها و مدیران آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای به همراه کارآفرینان برتر در کاشان برگزار شد.

همایش «کارآفرینی در اقتصاد مقاومتی» در کاشان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمد باغبانی ظهر امروز در اولین همایش و کارگاه آموزشی کارآفرینی در اقتصاد مقاومتی در کاشان اظهار داشت: زنان کارآفرین و خلاق ایرانی به دلیل تفکرات اقتصادی و مدیریت اقتصادی بالایی که دارند می‌توانند در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش‌آفرینی بالایی داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه نقش زنان نباید در اقتصاد مقاومتی و تولید ملی فراموش شود افزود: زنان و مردان کارآفرین می‌توانند با تلاش و خلاقیت خود کشور را در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی، تولیدات ملی و رسیدن به خودکفایی کمک و یاری کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه نظام اسلامی ایران در جنگ نرم و جبهه اقتصادی در معرض تهاجم جبهه کفر و استکبار است، عنوان کرد: در حالی که دشمنان نظام اسلامی ایران امروز به بنیه‌‌های اقتصادی ایران اسلامی هجوم برده‌اند ما نیز برای مقابله با آن باید با تقویت اقتصاد بخش تعاون، دسیسه‌‌های دشمنان را خنثی کنیم.

وی تشکیل تعاونی‌ها را بهترین راهکار رشد اقتصادی در جامعه اعلام و خاطرنشان کرد: با تشکیل تعاونی‌ها ضمن تأثیر توزیع کالا و خدمات در بهبود شرایط کار، موجب افزایش درآمدها و ایجاد عدالت اجتماعی نیز می‌شود.

باغبانی در ادامه بهره‌مندی از اساتید دانشگاهی و ایجاد تفکرات علمی در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان را مهم خواند و متذکر شد: تعاون موضوع کار و کارآفرینی را از تئوری به عمل رسانیده و این طرز تفکر عمل‌گرا موجب شده تا تعاون، یک گام جلوتر از دانشگاه در حرکت باشد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان در ادامه تکیه بر داشته‌های گذشته در اقتصاد را تفکری منسوخ شده دانست و افزود: برای رسیدن به موفقیت و تحقق اقتصاد مقاومتی باید کارآفرین بدون وابسته به دریافت تسهیلات دولتی باشد.

این مسئول گرایش سرمایه‌گذار و بانک‌ها به سوی کارآفرین را تفکری غیراقتصادی دانست و تأکید کرد: کارآفرینان باید به گونه‌ای خلاقیت خود را بروز و ظهور دهند تا بانک‌ها و سرمایه‌گذاران را به طرف خود جذب کنند.

دبیر این همایش نیز با اشاره با ایجاد فاصله‌ها بین اقتصاد مقاومتی با اقتصاد دفاعی و اقتصاد جنگ ابراز داشت: مقام معظم رهبری نیز برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی کشور از چهار سال قبل تاکنون رویکرد نامگذاری‌ها را با اولویت اقتصادی مدنظر قرار داده‌اند.

حسن رمضانی، اصلاح در بخش الگوی مصرف، توجه به تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی را از مهمترین شاخص‌های اقتصادی اعلام کرد و گفت: در تحریم اقتصادی از افرادی که تهدیدها را تبدیل به فرصت می‌کنند باید حمایت بیشتری شود.

وی همچنین رفع چالش و مشکلات پیش روی کارآفرینی در جامعه را در رونق اقتصادی حائز اهمیت دانست و ادامه داد: هنوز چارچوب‌ها در این بخش مشخص نیست و متولی مشخصی برای آن تعریف نشده است. 

رمضانی یادآور شد: ما امروز نیاز به اصلاح قوانین کسب و کار داریم تا مسیر فرآیند تولید سهل و آسان شود.

این مسئول مدیریت مالی برای بهبود فضای کسب و کار را از ملزومات کارآفرینی در بخش منابع مالی دانست.

نخستین همایش و کارگاه آموزشی با عنوان «کارآفرینی در اقتصاد مقاومتی» با حضور مدیران ادارات و کارخانجات، اساتید دانشگاه‌ها و مدیران آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای شهرستان کاشان با تجلیل از کارآفرینان برتر شهرستان در سالن اجتماعات اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان برگزار شد.

در حاشیه این همایش نمایشگاهی از دستاوردهای آموزشگاه‌های شهرستان شامل سفره‌آرایی، چرم‌دوزی، سرمه‌دوزی، رودوزی سنتی، روبان‌دوزی، خیاطی و نمایشگاه کتاب شامل جریده و کتاب پیرامون کارآفرینی به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام/ن10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول