اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

اقتصاد مقاومتی خنثی‌کننده تحریم‌هاست

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی می‌تواند به خوبی تحریم‌های دشمن را بی‌اثر و خنثی کند.

اقتصاد مقاومتی خنثی‌کننده تحریم‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: بکوشیم تا با کسب تقوا خود را برای رسیدن به مقام قرب الهی آماده کنیم.

وی به آیات 12 و 13 سوره مبارکه حجرات اشاره کرد و افزود: خداوند در این آیات شریفه مومنان را از اعمال زشت و ناپسندی چون غیبت، سوء ظن و تجسس در امور دیگران نهی کرده و آن‌ها را عامل انحطاط و انحراف جامعه اسلامی می‌داند.

نکونام تصریح کرد: سوره مبارکه حجرات دستورالعمل مهم و اساسی برای زندگی اجتماعی مسلمانان است که باید آیات آن را به خوبی درک و در جامعه اجرا کرد.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به این استان در سال 71، اظهار داشت: ایشان منشأ خیر و برکت هستند و به هر کجا که سفر می‌کنند با خود برکات همه‌جانبه می‎برند.

نکونام با بیان اینکه سفر مقام معظم رهبری به این استان منشأ تحولات مهمی شده است، گفت: در حالی که 21 سال از سفر ایشان به استان می‌گذرد آثار و برکات این سفر در ارکان مختلف به وضوح دیده می‎شود.

وی افزود: خاطرات به یادماندنی و ارشاد گونه ایشان هنوز برای مردم این استان تازگی دارد و تصمیمات اثرگذارشان سرآغاز تحولات بسیار مهمی در استان شده است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری به نقش ولی‌فقیه در رهبری جهان اسلام اشاره کرد و گفت: امت اسلامی افتخار آن را دارد که از وجود رهبری حکیم، وارسته، اهل بصیرت، دشمن‌شناس، راهگشا و هدایتگر بهره‌مند باشد و از آن به عنوان بهترین فرصت برای زمینه‌سازی ظهور حضرت مهدی(ع) استفاده کند.

نکونام بر ضرورت تبیین و بررسی دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری به این استان تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه در سالگرد سفر مقام معظم رهبری به استان قرار داریم شایسته است تا با تشکیل کمیته‌ای در شورای فرهنگ عمومی استان دستاوردهای این سفر به نحو مطلوب و شایسته‌ای تبیین و بررسی شود. 

وی تصریح کرد: هرچند این اقدام باید خیلی زودتر انجام می‌گرفت و متولیان ذی‌ربط در شورای فرهنگ عمومی باید سریع‌تر نسبت به انجام آن اقدام می‌کردند اما امید می‎رود در سال جاری این مهم محقق شود.

نکونام در ادامه با اشاره به هفته کودک، بر ضرورت تربیت فرزندانی صالح و فرهیخته تاکید کرد و گفت: والدین باید فرزندان خود را تحت آموزه‌های دینی تربیت کنند تا بتوانند انسان‌های بزرگ و تاثیرگذاری به جامعه اسلامی ارائه دهند.

امام جمعه شهرکرد با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، بیان داشت: نیروی انتظامی عامل مهمی در برقراری امنیت در جامعه است و ضروری است تا از زحمات و خدمات فعالان این عرصه به نحو شایسته‌ای قدردانی شود.

نکونام همچنین در ادامه روز دامپزشکی، روز جهانی پست، روز کاهش اثرات بلایای طبیعی و 23 ذی‌القعده روز زیارتی امام رضا(ع) را گرامی‌داشت.

وی در ادامه با قدردانی از حضور حماسی مردم این استان در راهپیمایی علیه توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم اسلام(ص) اظهار داشت: مردم استان با حضور حماسی و دشمن‌شکن خود در این صحنه‌ها نشان داده‌اند که همواره در صحنه‌های دفاع از اسلام و انقلاب حاضر هستند.

نکونام با بیان اینکه دشمن با اقدامات موهن خود به دنبال قداست‌زدایی از ارزش‌های اسلامی است، تصریح کرد: دشمن سعی داشت با این اقدام خود چهره اسلام و پیامبر اکرم(ص) را مخدوش کند اما این امر نتیجه عکس داد و اذهان عمومی جهان بیش از پیش متوجه اسلام و پیامبر(ص) شد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به تحریم‌های اخیر دشمن، گفت: تحمل این تحریم‌ها اگر چه سختی خاص خود را دارد اما با اتخاذ اقتصاد مقاومتی می‌توان این تحریم‌ها را بی‌اثر کرد.

نکونام با بیان اینکه مردم به دلیل مشکلات اقتصادی هیچ‌گاه تسلیم نمی‌شوند، افزود: مردم این کشور پرورش یافته مکتب قرآن و اهل بیت(ع) هستند و هیچ‌گاه در برابر این مشکلات تسلیم نمی‎شوند.

وی با اشاره به انتخابات آتی کشور، اظهار داشت: دشمن از همین حالا برای انتخابات آتی خیز برداشته و درصدد کارشکنی است که مردم باید بصیرت و هوشیاری خود را افزایش دهند تا در برابر این فتنه‌ها هم سربلند بیرون آیند.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول