اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی:

اقتصاد مقاومتی موجب تحول ملموس در اقتصاد می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی گفت: بحث اقتصاد مقاومتی بحثی صرفاً تئوری نیست و پیاده کردن این مبحث، تحول در اقتصاد را به شکلی ملموس سبب می‌شود.

اقتصاد مقاومتی موجب تحول ملموس در اقتصاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد غفاری ظهر امروز و در نشست توجیهی کمیته فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کارگروه تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، به اقتصاد مقاومتی و لازمه‌های تحقق این امر اشاره کرد و اظهار داشت: در مورد اقتصاد مقاومتی نظریه‌هایی مانند تکمیلی، ترمیمی، پدافندی و جهادی مطرح شده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان‌رضوی افزود: بحث اقتصاد مقاومتی بحثی صرفاً تئوری نیست و پیاده کردن این مبحث، تحول در اقتصاد را به شکلی ملموس سبب می‌شود.

غفاری افزود: در این راستا اقتصاد مقاومتی با رویکرد جهادی به واقعیت نزدیک‌تر و امکان عملی شدن آن بیشتر است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان‌رضوی ادامه داد: البته در این راه موانعی برای اجرای اقتصاد مقاومتی در دو حوزه داخلی و خارجی وجود دارد و نامگذاری امسال، ضرورت رفع این چالش‌ها در بُعد داخلی را بیش از گذشته آشکار می‌کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی تاکید کرد: موانع داخلی یاد شده نه تنها در حوزه اقتصاد بلکه در عرصه‌هایی چون سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نیز مشاهده می‌شود.

غفاری مبتنی بودن اقتصاد کشور بر فروش نفت، خام فروشی فرآورده‌های نفتی، وجود شکاف طبقاتی، بروکراسی اداری، عدم نظارت بر سیستم تولید و توزیع، وجود سرمایه‌های سرگردان را از جمله حوزه اقتصاد برشمرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی در ادامه گفت: بالا بودن نقدینگی در جامعه، بالا بودن هزینه‌های تولید، رانت‌خواری و جیره‌خواری از دیگر چالش‌های موجود در حوزه اقتصاد است که باید از سوی متولیان امر چاره‌اندیشی شود.

غفاری در بیان راهکارها حمایت از تولید ملی، گفت: تلاش مسئولان استان از یک سو و خرید کالاهای ایرانی توسط مردم از سوی دیگر اقدامات عملی برای حمایت از تولیدات داخلی محسوب می‌شوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی در ادامه افزود: بر اساس دستورالعمل اجرایی کمیته فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کار گروه تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و ابلاغ استاندار خراسان رضوی؛ تمامی مدیران و مسئولان ستادی و اجرایی استان در گام نخست و 17 دستگاه اجرایی در گام بعدی موظف به انجام وظایف تخصصی خود در اجرای مصوبات این دستورالعمل و تحقق شعار سال هستند.

وی تاکید کرد: باید با افرادی که به بیت‌المال، مسئولیت‌ها نگاهی طمع‌ورزانه دارند و منتظر فرصتی برای دست‌اندازی به اموال عمومی هستند به شدت مقابله و زمینه سوء استفاده آنها را سلب کرد.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول