اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مرکزی:

فرهنگ ازدواج آسان ترویج شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی بر لزوم ترویج فرهنگ ازدواج آسان از سوی خانواده‌ها و مسئولان تاکید کرد.

فرهنگ ازدواج آسان ترویج شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک ابوالقاسم نصراللهی ظهر امروز در نشست اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان استان اظهار داشت: ازدواج آسان از سنت‌های پسندیده در دین مبین اسلام است که ترویج آن از ضروریات امروز جامعه است.

وی تصریح کرد: امروز به دلیل بالا رفتن هزینه‌های زندگی سن ازدواج در بین جوانان افزایش یافته است که خانواده‌ها باید با آسان گرفتن ازدواج شرایط و زمینه لازم را برای تشکیل خانواده فرزندان خود فراهم سازند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی همچنین با اشاره به لزوم ازدواج آگاهانه و به هنگام خاطر نشان ساخت: ازدواج باید آگاهانه و به هنگام باشد، ازدواجی که بدون شناخت قبلی طرفین از همدیگر و بدون آشنایی با وظایف زن و شوهر در قبال یکدیگر باشد، با مشکل مواجه خواهد شد.

نصراللهی گفت: مراکز علمی، دینی، فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ها در توسعه و ترویج فرهنگ ازدواج آسان و به هنگام نقش بسیار مؤثری دارند که باید در این زمینه تلاش خود را به کار ببندند.

وی تاکید کرد: ارائه آموزش مهارت‌های زندگی و مشاوره به جوانان می‌تواند موجب دوام و استحکام بنیان خانواده شود که ضروری است مسئولان به این مهم عنایت بیشتری داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی با اشاره به نقش طرح مسکن مهر در ازدواج جوانان بیان کرد: اجرای این طرح توانسته است در تسهیل امر ازدواج جوانان نقش‌آفرین بوده و مشکل مسکن جوانان را برطرف سازد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری استان مرکزی نیز از تصویب قوانین سازنده در امر تسهیل ازدواج جوانان خبر داد و گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر مصوبات ارزشمندی در این زمینه به تصویب رسیده است که باید مورد توجه بیشتر دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.

غلامرضا فتح‌آبادی هفته ازدواج (26 مهر تا دوم آبان) را فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ ازدواج در بین جوانان دانست.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول