اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر مشهد:

آموزش ازدواج در کتب درسی مقطع دبیرستان ارائه شود

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر مشهد گفت: آموزش‌های ازدواج باید در کتب درسی ما وارد شود و این مهم را می‌توان از دوران دبیرستان شروع کرد.

آموزش ازدواج در کتب درسی مقطع دبیرستان ارائه شود

حجت‌الاسلام محمد مهرورز صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: مشکلاتی که در حال حاضر برای خانواده‌ها و زوجین جوان وجود دارد، دارای ابعاد تاریخی است، یعنی زمانی طولانی است که بیشتر خانواده‌ها از مسائل و مشکلات مشترکی رنج می‌برند.

عضو شورای شهر مشهد افزود: مهم‌ترین مسئله‌ای که در حال حاضر تبدیل به معضل اجتماعی شده است، تجملات و چشم‌ و هم‌چشمی است و متاسفانه تهیه جهیزیه بسیار پرهزینه و حاوی اجناس لوکس برای خانواده‌ها تبدیل به یک دغدغه شده است.

مهرورز آموزش را تنها راهکار حل معضلات خانواده عنوان کرد و افزود: آموزش‌های ازدواج باید در کتب درسی ما وارد شود و این مهم را می‌توان از دوران دبیرستان شروع کرد.

وی ادامه داد: البته در زمینه مشکلات اجتماعی و مسائل مربوط به خانواده، تفاوت‌های زیادی میان شهرهای بزرگ با شهرهای کوچک و روستاها وجود دارد و در بیشتر شهرهای کوچک این مسائل به چشم نمی‌خورد.

مهرورز یادآور شد: البته اقتضائات زمانه نیز در مسائل ازدواج و ناپایداری خانواده‌ها دخیل است؛ برای مثال در زمان‌های گذشته، خانواده‌ها و زوجین به حداقل‌ها اکتفا می‌کردند، اما در دوره جدید این مسائل زیاد جایگاهی ندارد.

عضو شورای شهر مشهد تاکید کرد: در آیات و روایات اسلامی، بارها اشاره شده است که خداوند در مقولاتی مانند ازدواج و خرید خانه، بسیار به انسان‌ها کمک می‌کند، اما متاسفانه در رویکردهای امروز جوانان و زوجین شاهد این هستیم که فرامین الهی و لطف و مرحمت او را نادیده گرفته‌اند.

مهرورز عنوان کرد: تحصیلات و ثروت نیز پارامترهایی هستند که امروزه در اکثر ازدواج‌ها به‌عنوان پیش‌شرط از آنها یاد می‌شود، در صورتی که این تلقی اشتباه است و باید در این زمینه نیز از سوی متولیان فرهنگی، آموزش‌هایی به جوانان قبل از ازدواج داده شود.

وی بیان کرد: بیشتر دلایل طلاق نیز ناشی از ازدواج‌های ناموفق و بدون شناخت و بدون آموزش است و افراد زمانی که توقعات قبل و بعد از ازدواجشان با یکدیگر همخوانی ندارد، معمولاً دچار مشکل می‌شوند.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول