اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ساماندهی امور جوانان خبر داد

مسائل اقتصادی تنها موانع ازدواج نیست

خبرگزاری فارس: معاون ساماندهی امور جوانان، وزارت ورزش و جوانان عمده موانع و مشکلات ازدواج را علاوه بر موانع اقتصادی، مسایل فرهنگی عنوان کرد.

مسائل اقتصادی تنها موانع ازدواج نیست

محمد صادق اکبری در حاشیه برگزاری بیست و چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: درصد ازدواج جوانان کل کشور در سال 90 براساس آمار سازمان ثبت و احوال کشور را 1.16 و درصد طلاق را 19 درصد عنوان کرد.

وی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان به دنبال ایجاد مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده است، افزود: وزارت ورزش و جوانان با تنظیم  تفاهم نامه‌ای با حوزه علمیه قم، درصدد برگزاری دوره‌های مشاوره و آموزش مهارت‌های زندگی در حوزه علمیه قم است.

اکبری تاسیس مراکز و ارائه هرگونه خدمات مشاوره‌ای روانشناختی اجتماعی را نیازمند اخذ مجوز براساس آیین‌نامه مصوب هیئت وزیران دانست و گفت:‌ این مراکز با هدف ساماندهی و اعتبار بخشی مراکز مشاوره متناسب با فرهنگ اسلامی- ایرانی و با تاکید بر تسهیل ازدواج جوانان و تحکیم خانواده تاسیس می‌شود.

وی خدمات قابل ارائه در این مراکز را آموزش و مشاوره حقوق و وظایف متقابل زن، مرد و فرزند در خانواده، ‌آموزش و مشاوره ازدواج پیش و پس از ازدواج، آموزش و مشاوره امور اقتصادی،‌ فرهنگی و تربیتی و رفتاری خانواده، آموزش و مشاوره در راستای ارتقای توانمندی جوانان در امور فردی و اجتماعی و تسهیل همسر گزینی برشمرد.

این مسئول بالاترین درصد سنی جوان استان اردبیل را بین 20 تا 24 و  25 تا 29 سال سن اعلام کرد و گفت: در سال‌های پیش روی، میانگین سنی 20 تا 29 در حدود 68 درصد از استان اردبیل را تشکیل خواهد داد که به تبعات آن نیازمندی‌های متنوعی را به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه یادآور شد: ‌این قشر از جامعه نیازمند تامین مسکن، شغل به عنوان مقدمات اولیه ازدواج و تشکیل خانواده هستند که باید در برنامه‌ریزهای دستگاه‌های اجرایی دیده شوند.

معاون ساماندهی امور جوانان، وزارت ورزش و جوانان در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه مشکلات ازدواج تنها مسایل اقتصادی نیستند، تصریح کرد:‌ مشکلات ازدواج به ویژه در کلان شهرها این است که زوج‌های خوب به یکدیگر شناسانده نشده و طبق سنت ایام گذشته امر وساطت کمرنگ‌تر شده است که این مسئله ازجمله موانع فرهنگی کشور ما در امر ازدواج محسوب می‌شود.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول