اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر گرگان:

برای تغییر کاربری زمین موزه دفاع مقدس گرگان مجوزی صادر نشده است

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: اقداماتی که برای احداث موزه دفاع مقدس در تپه نورالشهدا انجام شده، فاقد مجوزهای قانونی است و هنوز برای تغییر کاربری این مکان مجوزی صادر نشده است.

برای تغییر کاربری زمین موزه دفاع مقدس گرگان مجوزی صادر نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان مصطفی سبطی در چهارصد و شصتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر گرگان در نطق پیش از دستور خود اظهار داشت: با وجود فقدان مجوزهای لازم برای این پروژه اما رئیس کل دادگستری استان و دادستان مرکز گلستان بر قانونی بودن همه اقدامات این موزه تاکید می‎کنند.

وی با بیان اینکه افراد مسئول باید در چارچوب موازین قانونی عمل کنند خاطر نشان کرد: دستگاه‎های متولی باید معلم مردم و قانونمند باشند و از ترویج بی‎قانونی جلوگیری کنند.

مسئولان مسائل زیست محیطی را امنیتی نکنند

عضو شورای شهر گرگان حفظ آثار و ارزش‎های دفاع مقدس را وظیفه اخلاقی، شرعی، قانونی و اعتقادی دانست و تصریح کرد: اعضای شورای شهر گرگان نیز خود را مدیون شهدای والامقام می‎دانند بنابراین از مسئولان می‎خواهیم که موضوعات را خلط نکرده و مسائل زیست‎محیطی را امنیتی نکنند.

سبطی اضافه کرد: موضوع ساخت و ساز در تپه نورالشهدا اخیرا به نقاط خاصی رسیده است که با توجه به تغییرات آب و هوایی و زیست‎محیطی که اخیرا شاهد هستیم و همان طوری که امروز به واسطه سیلاب در استان مازندران در شهرستان بهشهر تعداد زیادی قربانی گرفته شد این مسئله دور از ذهن نیست که چنین مشکلاتی به زودی دامنگیر همه استان‎های شمالی کشور شود که یکی از دلایل آن ساخت و سازهای بی‎رویه و خلاف قانون است.

وی به دلایل مخالفت شورای اسلامی شهر گرگان نسبت به ساخت و ساز در تپه نورالشهدا و دفن شهدای گمنام در سال 1381 اشاره و متذکر شد: دلیل مخالفت اعضا به این خاطر بود که می‎دانستیم اجرای این پروژه محدود به این نقطه و قسمتی که فاقد درختان جنگلی است نخواهد شد و حتما توسعه پیدا می‎کند.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: متاسفانه در آن مقطع دوستان توجه نکردند و این کار انجام شد و 3 هزار مترمربع از زمین‎های آن منطقه در اختیار بنیاد شهید قرار گرفت و در سال 1382 و به دنبال آن طی سال‎های بعد شاهد بودیم که پیش‎بینی‎های ما تحقق پیدا کرد و به مرور بعضی از نهادهای نظامی ورود پیدا کردند که این امر حتی با مخالفت بنیاد شهید مواجه شد.

سبطی گفت: مخالفت بنیاد شهید استان تنها به دلیل نامناسب بودن مکان بوده است وگرنه همه با اصل کار موافق هستند همین طور در طی این سال‎ها اداره کل منابع طبیعی، فرمانداری، امور آب و دستگاه‎های اجرایی با این پروژه در آن نقطه مخالف بودند ولی این به معنای آن نیست که آنها با اصل ایجاد چنین مرکزی که در راستای اهداف شهیدان و منش آنها بوده مخالفتی داشته باشند.

مسئولان قضا نباید مسائل را تهدید به زندان و ارعاب کنند

عضو شورای اسلامی شهر گرگان اظهار داشت: متاسفانه دستگاه‌های متولی همچون امور آب، راه، منابع طبیعی و محیط زیست هیچکدام نسبت به موضوع اکوسیستم عکس‎العملی نشان نمی‎دهند لذا خواسته‎ام از مسئولان این است که در تمام مسائلی که مربوط به تخریب منابع ملی می‎شود حساسیت نشان دهند.

وی در پایان خواستار شد: با توجه به ساخت و سازهای بی‎رویه‎ای که بدون مجوز در داخل شهر اتفاق می‎افتد با همکاری قوه قضاییه، پلیس ساختمان تقویت شده و از پشتوانه قانونی برخوردار شود.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول