اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار و مسئولان استان

عملیات اجرایی احداث پارک موزه دفاع مقدس آغاز شد

خبرگزاری فارس: عملیات اجرایی احداث پارک موزه دفاع مقدس با حضور مسئولان استان آغاز شد.

عملیات اجرایی احداث پارک موزه دفاع مقدس آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم عملیات اجرایی احداث پارک موزه دفاع مقدس با حضور پیریایی استاندار قم، دلبری شهردار، امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، آتش‌زر رئیس شورای شهر، فرمانده سپاه علی‌بن‌ابیطالب(ع)، معاونان استاندار و جمعی از مدیران استان آغاز شد.

مهدی کربلایی در حاشیه عملیات کلنگ‌زنی پروژه پارک موزه دفاع مقدس به تشریح ابعاد مختلف این پروژه پرداخت و اظهار کرد: پارک موزه دفاع مقدس با هدف آشنایی با تاریخ و جلوه‌های ایثار در هشت سال دفاع مقدس و به ویژه تبیین نقش استان قم در این دوران پرافتخار در زمینی به مساحت پنج هکتار در پارک 130 هکتاری خضر نبی(ع) احداث می‌شود.

وی تصریح کرد: بناهای پیش‌بینی شده شامل نمازخانه، گالری‌ها، ساختمان اداری، آمفی‌تئاتر، کتابخانه تخصصی، کلاس‌های آموزشی و فروشگاه‌های اقلام فرهنگی در هفت هزار مترمربع طراحی شده و با اعتبار 70 میلیارد ریال از اعتبارات سفر رهبری و اعتبارات ملی و استانی ساخته و تجهیز خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم با اشاره به اینکه احداث یادمان شهدای گمنام به زودی به اتمام می‌رسد خاطر نشان کرد: یادمان شهدای گمنام و فضای پیرامونی آن در مساحت 8 هکتار احداث شده است.

کربلایی با تاکید بر اینکه متأسفانه هیچ عملیات اجرایی در خصوص پیرامون و اطراف یادمان شهدای گمنام صورت نگرفته است تصریح کرد: این یادمان در میان راه زائران مسجد مقدس جمکران و عشاق شهدا قرار دارد و باید فضای پیرامونی اطراف یادمان شهدای گمنام توسعه یابد.

همچنین حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در سخنانی با اشاره به اینکه پارک موزه دفاع مقدس در یکی از بهترین نقاط استان قرار گرفته است اظهار کرد: از این گلایه داریم که چرا این طرح زودتر آغاز نشد و چند سال تأخیر داشت.

وی تصریح کرد: شاید اگر شهرداری بلوار شهید آوینی را ایجاد نکرده بود، انگیزه‌ای هم برای احداث این پارک موزه صورت نمی‌گرفت.

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم هم در این مراسم با اشاره به اینکه هر مقدار برای گرامی داشت شهدا گام برداریم باز هم به وظیفه خود عمل نکرده‌ایم خاطر نشان کرد: برای توسعه و احداث یادمان شهدای گمنام باید فکر اساسی صورت گیرد و واقعاً شهدای گمنام کوه خضر نبی مورد مظلومیت واقع شده‌اند.

وی تصریح کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فعالیت‌هایی را در راستای احداث یادمان شهدا انجام داده و شهردار نیز قول‌هایی برای رفع مشکل یادمان شهدای گمنام ارائه کرده است.

همچنین سردار مهدی مهدوی‌نژاد فرمانده سپاه علی‌بن ابیطالب(ع) نیز در این مراسم با اشاره به اینکه مسئولان باید مشکلات یادمان شهدای گمنام کوه خضر نبی(ع) را برطرف کنند اظهار کرد: اگر مجموعه پارک خضر نبی(ع) که شامل یادمان شهدای گمنام و پارک موزه دفاع مقدس نیز می‌شود هر چه سریع‌تر ایجاد شود، جمعیت زائران استان در نقاط مختلف شهر به ویژه در رودخانه متفرق نمی‌شوند.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول