اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان گلستان اعلام کرد

برخورد با انتشار اخبار کذب درباره پروژه پارک موزه دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: دادستان مرکز استان گلستان گفت: با انتشار هر نوع اخبار کذب درباره پروژه پارک موزه دفاع مقدس در تپه نورالشهدا گرگان برخورد قانونی می‎شود.

برخورد با انتشار اخبار کذب درباره پروژه پارک موزه دفاع مقدس

عباس پوریانی در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: برخی افراد به دلیل اینکه از سیر قانونی پروژه پارک موزه دفاع مقدس و واگذاری زمین از سوی منابع طبیعی به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس گلستان، اطلاعات قانونی ندارند، نظرات غیرکارشناسی داده که لازم است چنین اظهاراتی رنگ حقیقی و نه غیرواقعی به خود بگیرد.

وی تصریح کرد: حداقل این انتظار وجود داشت تا افرادی که به مخالفت با این پروژه برخاسته‎اند به مراجع ذیصلاح به خصوص دادستانی که مدعی‎العموم است مراجعه کرده و موضوع را از بنده به عنوان دبیر شورای حفاظت از اراضی ملی منابع طبیعی استان پیگیری کنند.

دادستان گلستان متذکر شد: دستگاه‎های قضایی جلوتر از اصحاب رسانه حساسیت به خرج داده و تقریبا دو سال پیش، قبل از اینکه طرح پارک موزه دفاع مقدس استارت زده شود به برگزاری جلساتی برای طی شدن مراحل قانونی طرح تاکید شده است.

پوریانی یادآور شد: همه مراحل برای موافقت اصولی از سازمان‎ها و ادارات متولی اخذ شده و روند اجرای این طرح کاملا قانونی است و با نظارتی که از سوی دادستانی صورت گرفته سعی شد تا درختی قطع نشود و یا کمترین درخت مورد آسیب واقع شود.

وی بیان داشت: حتی قبل از اینکه این ساختمان در اینجا ایجاد و نسبت به گودبرداری آن اقدام شود فیلم و عکس از این محدوده تهیه شده تا تعداد درخت موجود، مستندسازی شود.

دادستان گلستان خطاب به خبرنگاران و اهالی رسانه تاکید کرد: از مطبوعات و خبرنگاران که به عنوان امین مردم هستند انتظار دارم تا با تحقیق و کارشناسی درست، مسائل و موضوعات را مطرح کنند تا ارائه اطلاعات غلط آنها موجبات تشویش اذهان عمومی را فراهم نکند.

پوریانی خاطر نشان کرد: به آن دسته از نشریاتی که بدون اطلاع از مسائل، اخباری کذب را درج و منتشر می‎کنند متذکر می‎شوم که دیگر دست به چنین اقداماتی نزده و اگر سوالی راجع به این موضوع یا مسائل دیگر دارند به دستگاه‎ها و مدیران متولی مراجعه و اگر به پاسخ مناسبی نرسیدند، دادستانی به سوالات و شبهات آنان پاسخگوست تا اطلاع‎رسانی درست، دقیق و قانونی به سمع و نظر مردم منعکس شود.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول