اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

واکنش نماینده گرگان نسبت به پارک‎ موزه دفاع مقدس:

اعتراض به احداث موزه دفاع مقدس در گرگان عجیب و قابل تأمل است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: آن چنان که امروز پررنگ و پرسر و صدا در اعتراض به احداث موزه دفاع مقدس در گرگان موضع‎گیری شده در سایر حوزه‎ها شاهد نبوده‎ایم که این موضوع عجیب و قابل تأمل است.

اعتراض به احداث موزه دفاع مقدس در گرگان عجیب و قابل تأمل است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان‌ عیسی امامی عصر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: نمی‎دانم چرا هر زمان که از ارزش‎ها، دفاع مقدس، بسیج، شهید و به خصوص شهدای گمنام سخن به میان می‎آید برخی جبهه‎گیری می‎کنند با وجودی که مردم، دوستدار شهدا به دلیل غربتی که دارند هستند و در کنار آنها به آرامش می‎رسند.

وی تصریح کرد: به موازات آن حساسیتی که اکنون در خصوص موزه دفاع مقدس در گرگان وجود دارد، شاهد هستیم که با کمترین حساسیت‎ها در مکان‎هایی همچون روستای زیارت که با بلدوزر در تخریب محیط زیست صورت گرفت مواجه بودیم.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از محیط زیست و منابع طبیعی به عنوان یک اثر ملی و برکات خداوندی برای ادامه و بقای بشر خاطر نشان کرد: تعجبم از این است که در همین طبیعت، خیلی اتفاقات به وجود آمده، جنگل‎ها با تهدیداتی مواجه شدند، اثر تخریبی در مناطق مختلف از سوی بخش خصوصی و دولتی حادث شد، اما افرادی که به هر دلیلی نفوذ دارند با چنین حساسیتی که امروز با احداث پارک موزه دفاع مقدس در گرگان وجود دارد مواجه نبوده‎ایم.

امامی با تاکید بر اینکه مدافع جدی حمایت از محیط زیست هستم اذعان کرد: خوشبختانه در نگاه مدیریتی استان و شهرستان این آمادگی وجود دارد که با یک تعامل منطقی و مثبت به عنوان نیاز، در حوزه صنعت که موجبات حفظ محیط زیست فراهم باشد ورود پیدا کنیم.

وی متذکر شد: با پیگیری‎های انجام شده طی دو روز آینده با مدیر کل محیط زیست استان نشستی در این خصوص خواهیم داشت.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظارات برای رشد و توسعه استان قابل تأمل است افزود: پاسخ استعلام‎های محیط زیست همیشه به صورت بازدارنده بوده ولی اکنون با رویکرد جدید، رابطه منطقی بین آنچه خواسته و نیاز توسعه استان است با تاکید بر حفظ محیط زیست انجام خواهد گرفت.

امامی اظهار داشت: در حال حاضر می‎توان با به خدمت گرفتن تکنولوژی و فناوری‎های نوین نگرانی‎های محیط زیست را کاهش و به رشد و توسعه استان کمک کرد.

وی خاطر نشان کرد: واقعا گزارشاتی که مسائل را در حوزه دفاع مقدس گرگان، این گونه پررنگ جلوه می‎داد در عمل ندیدم ضمن اینکه معتقدم احداث پارک موزه دفاع مقدس باید در مسیر رعایت حدود و مجوز قانونی صورت پذیرد و قطعا کسانی که این موضوع را در سطح ملی پیگیری می‎کنند نیز چنین دیدگاهی دارند.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: در خیلی از استان‎ها به احداث چنین موزه‎هایی اقدام شده و سرمایه‎گذاری‎هایی در این راستا انجام شده است اما هیچ جایی به اندازه گرگان پر سر و صدا نبوده و شاهد بودیم که این موضوع حتی به رسانه‎های بیگانه نیز کشانده شده است و نمی‎دانم این مسائل با چه هدفی دنبال می‎شود.

امامی تاکید کرد: امیدوارم کسانی که انعکاس این موضوع را در رسانه‎ها انجام می‎دهند اطلاعات خود را با دست‎اندرکاران ذی‎ربط تطبیق درست و صحیح داده تا موجبات بهره‎برداری نادرست از سوی تریبون‎های جهانی نشود.

وی با بیان اینکه مستنداتی در خصوص پارک‎ موزه دفاع مقدس از سوی بنیاد حفظ آثار ارائه شده است اذعان کرد: این مکان فرهنگی بر اساس مستندات، دارای مجوز قانونی است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول