اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی تاکید کرد

نگرش کاربردی به ارزش‌ها و آموزه‌های دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: ‌مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: نگرش کاربردی به ارزش‌ها و آموزه‌های دفاع مقدس در راستای شناسایی و تطابق‌سازی آنها ضروری است.

نگرش کاربردی به ارزش‌ها و آموزه‌های دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی ظهر امروز در نخستین جلسه کمیته کارشناسی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن همایش اداره‌کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌غربی برگزار شد، استخراج تقویم مناسبت‌های استانی را ضروری دانست و اظهار داشت: این تقویم در حوزه شهادت، دفاع مقدس و با هماهنگی همه دستگاه‌ها و نهادهای استانی تدوین می‌شود.

وی افزود: دفاع مقدس و خون پاک شهیدان صفحات زرین عشق، حماسه، ایثار، بصیرت، عزت، شرف و استقلال را برای میهن اسلامی بیمه کرده است که باید امروز با معرفت جوهری از این ارزشمندترین‌ها برای کشور به معنای واقعی کلمه حراست کرد و فرهنگ آن را بسط و گسترش داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: همه جوانان و اقشار مختلف جامعه به دفاع از نظام جمهوری اسلامی که ارمغان خون هزاران شهید این مرز و بوم است، برخاستند که جنس آن توام با بصیرت و معرفت و اعتقاد بود و این مهم جای تببین در برنامه‌های فرهنگی را دارد.

وی با بیان اینکه موضوع دفاع مقدس در ابعاد مختلف دارای ارزش‌های عمیق انسانی، ملی و الهی است، اذعان داشت: دفاع مقدس از جنگ‌های دیگر ملی و میهنی متفاوت است و شاخصه‌های مادی و نظامی در معادلات را به طور کامل برهم زده است.

کریمی گفت: هزینه‌ای که برای پیروزی دفاع‌ مقدس به وجود آمده برابر با خون شهیدان و از دست‌دادن بهترین نیروهای مدیریتی و مخلص کشورمان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به مفهوم جهاد و شهادت خاطرنشان کرد: شهادت‌طلبی و رشادت رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس ادامه حرکت نهضت مقدس، خونین، اثرگذار و ماندگار عاشوراست که باید زنده‌تر، پویاتر و بالنده‌تر برای ترویج آن به نسل جوان ارائه تلاش شود.

کریمی ادامه داد: در دفاع مقدس مردم ایران نه تنها به مزدوران و حامیانشان بلکه به تمامی جهانیان درسی دادند که به عنوان هویت متعالی ایرانیان در ذهن تاریخ حک شد و بار دیگر عاشورایی در این عصر بر جهان ترسیم شد تا اثرگذاری و زنده‌بودن پیام‌ها و آموزه‌های قرآنی و دینی ما مسلمانان به دنیا صادر شود.

وی اظهار کرد: ایثار، صبر و تحمل، از خودگذشتگی، تفکر، عرق ملی و دینی، عمل به آموزه‌های ارزشی و قرآنی، مدیریت در عرصه‌های مختلف، همدلی و یکدلی، صداقت و بسیاری از واژه‌هایی که برای کشورهای دنیا به عنوان رفتارها و کردارهای آرمان شهرشان تعریف می‌شود همگی در دفاع مقدس برای کشورمان به صورت عینی اتفاق افتاد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ارزش‌های اولیه‌ دوران دفاع مقدس سرشار از صحنه‌های رشادت‌های رزمندگان اسلام و ایستادگی‌ آنها در برابر متجاوزان است، تصریح کرد: صحنه‌های رزم و نبرد حق علیه باطل یک بعد از جنگ بود و تشعشع‌های اخلاقی انسانی مدیریتی و فرهنگی پنهان و آشکار این صحنه‌ها نماد فرهنگی بود که از شأنیت و سابقه‌ای متعالی برخوردار است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول