اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تأیید دولت و مجلس برای احداث موزه دفاع مقدس در گلستان

خبرگزاری فارس: طرح مطالعه و احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس گلستان در قانون بودجه سال 91 کل کشور دارای ردیف مستقل شده که این امر مهر تأییدی از سوی دولت و مجلس برای راه‌اندازی این مرکز فرهنگی در استان تلقی می‎شود.

تأیید دولت و مجلس برای احداث موزه دفاع مقدس در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان مدتی است جوسازی‎های رسانه‎ای علیه تاسیس پارک موزه دفاع مقدس در گلستان از سوی طرفداران به اصطلاح محیط زیست تکرار می‎شود و این تفکر در مقابل فرهنگ ایثار و شهادت قد علم کرده و گلستان که با فرهنگ غنی هنر و ادب اسلامی عجین شده است را از احداث چنین مرکز فرهنگی منع می‎کند.

هر چند طرفداران محیط زیست با اصل اینکه همه ما مدیون ارزش‎های دفاع مقدس هستیم مخالفت نکرده و حتی این طرح را در مدیریت شهری مفید قلمداد می‎کنند اما در برابر اجرای عملیات این طرح موضع شدیدی می‎گیرند که چرا باید این مکان فرهنگی در بهترین نقطه شهر که می‎تواند جذب گردشگر را نیز به همراه داشته باشد ساخته شود و به دلیل اینکه احداث این پارک موزه شاید با قطع درختان اندکی که هنوز قلع و قمع نشده‎اند همراه باشد بر طبل مخالفت خود می‎کوبند و به خواسته خود مصرانه پافشاری می‎کنند.

شهیدان ما برای دفاع از کیان، ناموس و مملکت خویش آسیب‎های بسیاری را به جان و دل خریدند تا امروز همه ما با آسایش زندگی کنیم مگر آنها نمی‎دانستند در جنگی که به سوی آن شتافتند آسیب خواهند دید؟

افسوس حال که باید برای پاسداشت شهیدان مرکز فرهنگی تاسیس شود ما سخن از آسیب‎ها به میان می‎آوریم و فعالیت‎های فرهنگی را نوعی سودجویی قلمداد می‎کنیم هر چند مقایسه این دو تفکر با یکدیگر کمی اشتباه است، چرا که شهیدان کار خدایی کرده‎اند و نباید عمل شایسته آنها با مادیات دنیا به بهایی اندک ارزش‎گذاری شود.

اما روی سخنم با کسانی که طرفدار محیط زیست هستند این است که آیا آنها، احترام به قانون را التزام می‎دانند.

لازم است یادآوری کنیم چندی پیش احداث پارک موزه دفاع مقدس از سوی رئیس کل دادگستری گلستان با قاطعیت اعلام شد که هیچ کسی نمی‎تواند با این پروژه ملی مخالفت کند چرا که این قرارداد بین بنیاد حفظ آثار و ارزش‎های دفاع مقدس و سازمان جنگل‎های کشور منعقد شده و یک قرارداد قانونی است بنابراین احترام به قانون همواره اصلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

اما به منظور آگاهی بیشتر برای کسانی که پروژه ملی پارک موزه دفاع مقدس را مغایر با مصوبات دولت و قوانین می‎دانند لازم است بگوییم که با عطف به مفاد بند "د" ماده "3" اساسنامه مصوب مقام معظم فرماندهی کل قوا "احداث مراکز فرهنگی، یادمان‎ها و موزه‎های دفاع مقدس" در سراسر کشور بر عهده بنیاد است لذا بر این اساس در استان گلستان نیز با همکاری مسئولان استانی و از طریق مبادی ذی‌ربط قانونی و برابر مصوبه معاون حقوقی رئیس جمهور زمین مورد نیاز برای احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان گلستان در اختیار بنیاد قرار گرفته است.

همچنین در مصوبه شماره 175933/45437 در تاریخ 8/8/1389 هیئت وزیران آمده که "استانداری گلستان موظف است با هماهنگی معاون برنامه‎ریزی و نظارت راهبردی رئیس‎جمهور مبلغ 4 میلیارد تومان برای احداث پارک موزه دفاع مقدس استان طی سال‎های 1389 و 1391 واگذار کند" که لازمه اجرای این مصوبه تامین اعتبار مورد نیاز توسط دستگاه‎های موظف شده است که برابر مقررات اعتبار، این گونه مصوبات محدود به سال مالی آن است و از سال 1391 اعتبار مرکز فرهنگی گلستان در قانون بودجه کل کشور پیش‎بینی و تصویب شده است.

با پیگیری‎های بنیاد مرکز همچنین مساعدت دولت و مجلس شورای اسلامی طرح مطالعه و احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس گلستان از طرح‎های مصوب متمرکز بنیاد در قانون بودجه سال 1390 کل کشور "جزو 97 ردیف 550000" قرار گرفته است.

و این نکته مهم نیز لازم به یادآوری است برای کسانی که اعتبار این مکان فرهنگی را تکذیب کرده‎اند "با توجه به اینکه در جدول پیوست نامه رئیس مجلس شورای اسلامی به ریاست جمهور بار مالی و عدم تامین اعتبار برای سال 1390 مدنظر مجلس بوده و نه اصل طرح که در سال 1391 دارای ردیف اعتباری ملی شده است".

با این حال امیدواریم آنهایی که در مقابل این پروژه ملی دارای مجوز، ایستادگی می‎کنند اهداف غرض‎ورزانه نداشته و در برابر آن مانع‎تراشی نکنند چرا که هر یک از ما در قبال جامعه مسئول هستیم و باید گزارشات صحیح و امثال آن را بازتاب دهیم تا ان‌شاءالله اینگونه ناهنجاری‎ها از سطح جامعه زدوده شود.

 

---------------------------

یادداشت از زهره رجبی

---------------------------

انتهای پیام/ز10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول