اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اوقاف کشور:

بیشترین احادیث در مورد آیات قرآن از حضرت رضا است

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: طبق آمار بیشترین احادیث در مورد آیات قرآن از حضرت رضا (ع) است.

بیشترین احادیث در مورد آیات قرآن از حضرت رضا است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام علی محمدی ظهر امروز در همایش بصیرتی خانواده اوقاف خراسان‌رضوی در حرم امام رضا (ع) در رواق دارالهدایه حرم مطهر رضوی به بیان ویژگی‌های امام رضا (ع) پرداخت و اظهار کرد: امام رضا (ع) هر سه روز یک‌بار قرآن را ختم می‌کردند و این تنها به دلیل ثواب نبوده بلکه یک فرهنگ‌سازی را در بین مسلمانان به وجود آورده‌اند و جایگاه قرآن را به مردم یادآوری کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: امام هشتم با استفاده از فرصت‌های پیش آمده در زمان خود که در زمان دیگر ائمه کمتر مهیا شده بود، به قرآن و ولایت توجه خاصی کردند تا جایی که محققان امروز می‌گویند بیشترین احادیث در رابطه با آیات قرآن از حضرت رضا (ع) بر جای مانده است.

محمدی اظهار کرد: حدیث سلسلة‌الذهب نشانگر جایگاه بالای ولایت است که توسط امام رضا (ع) مطرح شده است و خود را شرط یکتا پرستی و حفظ از آتش جهنم می‌داند.

وی از دیگر ویژگی های حضرت رضا (ع) را زمینه‌سازی برای حکومت امام زمان (عج) عنوان کرد و افزود: با وجود اینکه خلیفه جور بنی‌عباس ولایت عهدی را به حضرت رضا (ع) تحمیل کردند، اما حضرت از این فرصت پیش آمده استفاده کردند و با زیر سوال بردن حکومت بنی‌عباس، بحث حکومت و ولایت اهل بیت (ع) را برای مردم بازگو کردند.

نماینده ولی فقیه عنوان کرد: اطاعت از امام زمان (ع) بر هر انسان واجب است و در عصر غیبت که دسترسی به امام نداریم از ولی فقیه و مجتهد جامع‌الشرایط هر زمان باید اطاعت کرد.

محمدی تصریح کرد: باید دین را به طور کامل شناخت، تدبیر در زندگی و مدیریت صحیح آن به دور از هرگونه اسراف قرار داد و صبر و استقامت در گرفتاری‌ها و مشکلات را باید سرلوحه کارهای خویش در زندگی خصوصی و عمومی داشته باشند.

سرپرست سازمان اوقاف در مورد بحث اقتصاد مقاومتی بیان کرد: برای رسیدن به این مطلب باید از اسراف در جامعه  جلوگیری کرد و درست مصرف کردن و صرفه‌جویی را مدنظر قرار دهیم.

وی اظهار کرد: مشکلات و سختی‌هایی که در جامعه به وجود آمده است به فرموده مقام معظم رهبری تنها به دلیل تحریم‌ها نیست و این تحریم‌ها را ما در 33 سال گذشته تحمل کرده‌ایم.

محمدی اظهار کرد: برای نزدیک شدن به امام رضا (ع) باید صفاتی که ایشان داشتند در خود تقویت کنیم و یکی از این ویژگی‌ها صبر و تحمل در برابر سختی‌ها و مشکلات است که با همدلی و همیاری مسلمانان برطرف می‌شود.

نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: یکی از ویژگی‌های امام رضا(ع) توجه خاص به قرآن و ولایت است.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول