اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس:

مشکلات واحدهای تولیدی برطرف شود / اشتغال‏زایی نیازمند توجه بیشتری است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات واحدهای تولیدی باید برطرف شود و باید دانست که اشتغال‏زایی نیازمند توجه بیشتری است.

مشکلات واحدهای تولیدی برطرف شود / اشتغال‏زایی نیازمند توجه بیشتری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‏رضا خسروی در حاشیه نخستین گردهمایی «هم‏گرایی، هم‏اندیشی، توسعه و آبادانی شهرستان‏های سمنان و مهدیشهر» در گفت‏وگو با خبرنگاران درباره نحوه سازماندهی مجلس محلی اظهار داشت: ایران اسلامی به لحاظ امکانات زیربنایی، نیروی کار و توان فنی دارای ظرفیت‏های بالقوه بسیار بالایی است.

وی تصریح کرد: کشورمان با بکارگیری این ظرفیت‏ها می‏تواند علاوه بر حل مشکلات واحدهای تولیدی و بحث مهم اشتغال‏زایی و زمینه‏های دیگر، با اقتدار موجب پیشرفت و سربلندی ایران اسلامی شود.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مبانی کاری کمیسیون‏های مجلس محلی سیاست‏گذاری، تدوین راهکارها، تهیه پروژه‏های ملی توسعه و نظارت بر اجرای آنهاست.

خسروی بیان کرد: در این معنا، هدف‏های متفاوتی را می‏توان برای کمیسیون‏ها تعریف کرد که به طور مختصر شامل برنامه‏ریزی، سازماندهی نیروهای کارشناسی، هدایت و هماهنگی با نماینده مردم در مجلس برای حل مشکلات است، به طوریکه با طی فرآیندی ساده، جامعه را از نظر فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به سمت حاکمیت ارزش‏های اصیل پیش ببرد.

وی ویژگی‏های اصلی کمیسیون‏های 12 ‏گانه مجلس محلی سمنان و مهدیشهر را تعامل، هم‏اندیشی، تعادل و واقع‏گرایی بیان کرد.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابعاد توسعه، این مسائل را شامل امور فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، توسعه نیروی انسانی، کمک در جهت حل مشکلات مردم، بهره‏وری از ظرفیت‏ و توانمندی‏های نیروی انسانی کارآمد و استفاده از امکانات محلی و منطقه‏ای دانست که غفلت از آنها موجب هدر رفتن امکانات و فرصت‏ها خواهد شد.

خسروی اضافه کرد: همانطور که تشکیلات معرفی شده مجلس محلی نشان می‏دهد، این مجلس دارای 12 کمیسیون و دو معاونت است که تقریباً با کمیسیون‏های مجلس شورای اسلامی هماهنگی و مطابقت دارد.

وی گفت: هر کمیسیون حداقل پنج تا هفت نفر عضو دارد که شامل رئیس، نایب رئیس و دبیر کمیسیون هستند و این افراد آشنا به مسائل و مشکلات حوزه فعالیتی کمیسیون خود محسوب می‏شوند.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هر کمیسیون دارای یک زیر مجموعه است که در قالب کمیته‏ها برنامه‏ریزی شده و هر کمیته با توجه به نوع فعالیت و نیاز، حداقل دارای پنج تا هفت نفر عضو است که عمدتاً در اتاق فکر مسائل و مشکلات و طرح‏های رسیده را مورد بررسی و چانه‏زنی قرار می‏دهند.

خسروی اضافه کرد: کمیسیون‏ها پس از تبیین اولویت‏بندی، تحقیق و جمع‏بندی دیدگاه‏ها و نظرات، مسائل را دسته‏بندی کرده و برای گره‏گشایی و ارائه دیدگاه‏های کارشناسی در اختیار نماینده مردم در مجلس قرار می‏دهند.

وی گفت: بسیاری از مسائل طرح شده در قالب اختیارات شهرستانی و استانی مورد بررسی قرار گرفته و برخی از پیشنهادات و مشکلات در سطح وزرا و مجلس پیگیری خواهد شد.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: فرآیند طی شده در ماه‏های آغازین مجلس محلی نشان می‏دهد که این روند در حل مشکلات و بسترسازی مناسب و دارای پیشرفت‏های مؤثر و خوبی بوده است و همگان بدون تردید در پی استمرار آن هستند.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول