اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

85 درصد مددجویان کانون اصلاح و تربیت یزد اشتغال مولد دارند

خبرگزاری فارس: رئیس کانون اصلاح و تربیت یزد گفت: در حال حاضر 85 درصد مددجویان کانون اصلاح و تربیت یزد، اشتغال مولد دارند.

85 درصد مددجویان کانون اصلاح و تربیت یزد اشتغال مولد دارند

شهمیر صاحبی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: با توجه به شرایط سنی و روحی مددجویان کانون، فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی نیز به تناسب در حوزه‌های مختلف ارائه می‌شود و هدف از ارائه آموزش‌ها، اجتماعی شدن و اصلاح و تربیت مددجویان است.

وی در مورد امکان ادامه تحصیل مددجویان بازمانده از تحصیل نیز افزود: آموزش کلاسیک مددجویان در مقاطع راهنمایی و دبیرستان با هماهنگی موسسه آموزشی خرد به شکل آموزش از راه دور اجرا می‌شود همچنین دوره‌های مختلف نهضت ویژه مددجویان کم‌سواد و بی‌سواد برگزار و در پایان دوره گواهینامه صادر می‌شود.

صاحبی‌نژاد همچنین اولویت را در کانون اصلاح و تربیت، حرفه‌آموزی مددجویان دانست و در مورد آموزش‌های فنی در این کانون عنوان کرد: اولویت اصلی ما در کانون بحث اشتغال مددجویان است و این مرکز در حال حاضر در 19 رشته فنی و حرفه‌ای و صنایع دستی فعال است و بیش از 85 درصد مددجویان این مرکز اشتغال مولد دارند و به صورت ماهانه حقوق دریافت می‌کنند.

رئیس کانون اصلاح و تربیت یزد اظهار داشت: با توجه به شرایط سنی افرادی که در جامعه مرتکب خطا و بزه‌کاری می‌شوند، نمی‌توان علت واحدی را برای بروز این بزهکاری‌ها در جوانان و نوجوانان بیان کرد بلکه همیشه چندین علت دست به دست یکدیگر داده و باعث بزه در این قشر آسیب‌پذیر می‌شود.

صاحبی‌نژاد خاطرنشان کرد: اما در نهایت علتی که می‌توان نسبت به سایر عوامل اساسی‌تر برشمرد، فقر فرهنگی، روابط والدین و نوجوانان، دوستان و همسالان و فقر اقتصادی است.

وی عنوان کرد: کانون اصلاح و تربیت در تمامی زمینه‌ها فعال است و کلیه برنامه‌های کانون با نظر کارشناسان مربوطه به اجرا در می‌آیند همچنین بخش‌های فعال کانون شامل آموزش‌های عقیدتی، آموزش‌های کلاسیک، تربیت بدنی، فعالیت‌های قرآنی، آموزش‌ مهارت‌های زندگی، اشتغال و حرفه‌آموزی، فعالیت‌های فوق برنامه، فعالیت‌های هنری، کتابخوانی و خدمات مشاوره‌ای و مددکاری با حضور کارشناسان مربوطه است.

صاحبی‌نژاد از برنامه‌های شاخص کانون را فعالیت‌های قرآنی و اشتغال و حرفه‌آموزی عنوان کرد و افزود: این برنامه‌ها همچنان با قوت بیشتری در حال اجراست.

وی استقبال از طرح و برنامه‌های کانون را بسیار خوب و رضایت‌بخش ارزیابی کرد.

صاحبی‌نژاد در مورد مشکلات و دغدغه­های کانون­ها­ی اصلاح و تربیت نیز اظهار داشت: از مهم‌ترین مشکلات کانون‌های اصلاح و تربیت در سطح کشور، بحث مراقبت بعد از خروج است، هر چند که این مرکز طرح مراقبت بعد از خروج با نظر کارشناسان سازمان‌های مربوطه از جمله اداره بهزیستی، دفتر حمایت از کودکان دادگستری و ... را تدوین و در صورت موافقت به صورت پایلوت در سطح کشور اجرایی می‌کند.

وی افزود: برنامه‌های آموزشی ضمن خدمت به صورت مستمر ویژه کارکنان و مربیان آموزشی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول