اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری خلخال خبر داد

ایجاد اشتغال برای 95 نفر در بخش کشاورزی خلخال

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری خلخال گفت: از ابتدای امسال تاکنون با پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی برای 95 نفر در شهرستان خلخال در بخش کشاورزی ایجاد اشتغال شده است.

ایجاد اشتغال برای 95 نفر در بخش کشاورزی خلخال

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هوشنگ محمدی ظهر امروز در جلسه کارگروه بخش توسعه کشاورزی شهرستان خلخال اظهار داشت:‌ تا پایان امسال با پرداخت مابقی تسهیلات شاهد رونق و توسعه اشتغال در بخش کشاورزی خواهیم بود که این خود می‌تواند به توانمندی این بخش کمک کند.

وی از تلاش اعضای این کارگروه در واگذاری رایگان اراضی ملی و پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره به متقاضیان اجرای طرح‌های کشاورزی و باغداری خبر داد.

سرپرست فرمانداری خلخال خاطرنشان کرد: با پرداخت تسهیلات بانکی مصوب به متقاضیان و اجرای طرح‌های مختلف کشاورزی تعهد شهرستان در ایجاد اشتغال افراد در این بخش به 70 درصد از کل تعهد اشتغال 595 نفری در سال 91 و در آینده نزدیک افزایش یافته است و تلاش می‌شود تا پایان سال این میزان به 100 درصد اشتغال تعهد شده شهرستان برسد.

محمدی گفت: شهرستان خلخال با انجام 60 درصد از تعهد خود در ایجاد اشتغال افراد در بخش توسعه بخش کشاورزی رتبه دوم را در بین شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده است.

این مسئول تاکید کرد: با اجرای طرح‌های توسعه بخش کشاورزی و اشتغال جمعی از بیکاران منطقه در این بخش  30 درصد از تعهد اشتغال این شهرستان در بخش کشاورزی سال جاری محقق شد.

سرپرست فرمانداری خلخال از تصویب 450 طرح کشاورزی، دامداری، دامپروری، زنبورداری و باغداری در طول برگزاری 28 جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی از اول امسال تاکنون با اعتباری افزون بر 110 میلیارد ریال خبر داد.

محمدی با دعوت از مسئولان دستگاه‌های اجرایی این کارگروه برای پرهیز از هرگونه سخت‌گیری بی‌مورد در طرح‌های پیشنهادی افراد و نیز راه‌اندازی کار مردم با کنار گذاشتن بوروکراسی اداری و برخی مسایل پیچیده و دست و پا گیر خواستار تلاش مضاعف اعضای این کارگروه به ویژه مسئولان بانک‌های عامل شد.

وی افزود: با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های منطقه خلخال در بخش کشاورزی و باغداری حمایت از متقاضیان اجرای طرح‌های توسعه بخش کشاورزی موجب ایجاد اشتغال افراد در این بخش شده و در کنار تامین نیازهای مصرفی محصولات کشاورزی، باغی و فرآورده‌های دامی در پیشگیری از مهاجرت مردم منطقه و افراد جویای کار از این شهرستان به مناطق دیگر کشور موثر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه 28 طرح پیشنهادی متقاضیان اجرای طرح‌های زنبورداری، کشاورزی، باغداری، دامپروری، پرورش ماهی، پرورش مرغ گوشتی، تلقیح مصنوعی دام و خرید ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی با اعتبار تسهیلاتی 9 میلیارد ریال تصویب و مورد موافقت اعضای کارگروه قرار گرفت.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول