اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان:

فرآوری خرما تأثیر مهمی در اشتغال و درآمد دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: عرضه خرمای خام باید کمتر شود و فرآوری خرما باید بیشتر مدنظر قرار گیرد زیرا در بخش اشتغال و درآمد تأثیر مهمی دارد.

فرآوری خرما تأثیر مهمی در اشتغال و درآمد دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، عباس ملایی ظهر امروز در جشنواره علمی خرمای ایران در بم جایگزینی ارقام جدید و مقاوم خرما در شرق استان به جای خرمای کنونی را ضروری دانست و اظهار داشت: خرما در شمار محصولاتی است که با مشکل نگهداری و حمل و نقل مواجه است.

وی با بیان اینکه از 800 هزار هکتار سطح زیر کشت کشاورزی در این استان 500 هزار هکتار باغ وجود دارد، افزود: محصول گردو با 19 هزار هکتار سطح زیر کشت، پسته با 300 هزار هکتار و خرما با 64 هزار هکتار رتبه نخست را در کشور دارا است.

ملایی بیان داشت: آفت زنجره از عوامل خسارت‌زای خرما در شرق استان کرمان است و باید علاوه بر تحقیقات گسترده در زمینه شناسایی عوامل این آفات در بخش فیزیولوژی نیز کار شود.

وی بر تحقیقات بیشتر در زمینه مبارزه با آفات محصول راهبردی خرما تأکید کرد و گفت: باید در راستای ارگانیک یا نیمه ارگانیک کردن محصول خرما بیشتر تلاش کنیم.

عارضه خشکیدگی خرما در شرق استان کرمان را از جمله عوامل خسارت‌زا این محصول دانست و تصریح کرد: امسال به دلیل کاهش دمای هوا خسارت کمی در این زمینه به نخیلات وارد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: عرضه خرمای خام باید کمتر شود و فرآوری خرما باید بیشتر مدنظر قرار گیرد زیرا در بخش اشتغال و درآمد تأثیر بسزایی دارد.

ملایی با تأکید بر اینکه مکانیزه شدن سیستم‌های داشت، برداشت و مبارزه با آفت خرما ضروری است، ابراز داشت: از این طرق هزینه‌های تولید کاهش یافته و قیمت محصول برای تولیدکننده و مصرف کننده قابل قبول می‌شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول