اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی استان اردبیل:

تنها 13 درصد دانشگاه‌های اردبیل مهارتی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی استان اردبیل گفت: تنها 13 درصد دانشگاه‌های استان اردبیل در تربیت دانشجویان مهارتی و آموزش‌های لازم در این زمینه فعالیت دارند در حالی که این میانگین در سطح دنیا 70 درصد است.

تنها 13 درصد دانشگاه‌های اردبیل مهارتی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالعزیز ابراهیم‌زاده عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز تأسیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی در اردبیل اظهار داشت: آنچه که امروز در دنیا به عنوان دانشگاه‌های نسل چهارم مطرح و مورد توجه قرار گرفته است توسعه دانشگاه‌های مهارتی به جای نظری و تئوری است به طوریکه 70 درصد دانشگاه‌های دنیا به مجموعه‌های مهارتی تغییر رویکرد دادند.

وی تصریح کرد: ما نباید از این قافله عقب بمانیم و ضرورت دارد با یک جهش واقعی حداقل تا پایان برنامه پنجم وضعیت خودمان را به توسعه 30 درصدی دانشگاه‌های کشور در بخش مهارتی برسانیم.

ابراهیم‌زاده خاطر نشان کرد: برای جبران این فاصله نزدیکی محیط کار با دانشگاه امر ضروری و اساسی است به طوریکه به ازای هر رشته یک شغل باید در جامعه ایجاد شود تا مشکلات و نارسایی‌های مربوط به بیکاری و عوارض آن برطرف شود.

این مسئول بزرگ‌ترین آسیب‌شناسی را در کشور در بخش کارآفرینی و اشتغال جدید روی آوردن به دانش‌های نوین و بسیار مؤثر در تنوع اشتغال توصیف کرد و افزود: دانشگاه‌های جامع علمی – کاربردی به عنوان مجموعه‌های مهارت‌آموز تعادل سابق را به هم زده و امروز شاهد آن هستیم که کفه ترازو در حوزه تحصیلات تکمیلی به سمت مهارت‌آموزی می‌باشد.

وی توسعه دوره‌های تحصیلات تکمیلی در قالب دانشگاه جامع علمی – کاربردی را یک رویکرد مثبت توصیف کرد و ادامه داد: هم اکنون آموزش‌های مهارتی از مقطع کاردانی تا کارشناسی ادامه دارد و براساس یک رویکرد جدید این تحصیلات و مهارت‌آموزی‌ها تا مقطع دکترا تداوم می‌یابد.

به گزارش فارس، رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی استان اردبیل با اشاره به تدوین نظام ملی مهارت برای بهبود وضعیت خدمت‌رسانی بیشتر در استفاده از علوم و فنون جدید اضافه کرد: از برجستگی‌های این دانشگاه بومی‌گزینی است که دانشجویان آن اغلب دانشجویان داخل استان می‌باشند که علاقمند به تحصیل بوده و سعی می‌کنند در این مسیر گام بردارند.

ابراهیم‌زاده یادآور شد: در سایه استقرار نظام ملی مهارت نسبت درس تعریف شده نیز 40 به 60 است به طوریکه 40 درصد دروس نظری و 60 درصد عملی می‌باشد.

وی از ارایه دروس کارورزی و کاربینی در فضای دانشگاه جامع علمی – کاربردی خبر داد و بیان کرد: ما امیدواریم اغلب فارغ‌التحصیلان این دانشگاه جذب بازار کار شده و با حضور در دوره‌های مهارتی بیکار نمانند.

ابراهیم‌زاده به برگزاری پنجمین جشنواره ملی دانشگاه علمی – کاربردی در تهران اشاره کرد و گفت: در این جشنواره بهترین دانشجوی مرکز، مدرس نمونه و کارآفرین برتر انتخاب شده که از این استان نیز در این بخش‌ها افراد برگزیده معرفی شدند.

وی افزود: در این مراسم از هفت شخصیت بزرگ کشور به همراه وزیر تعاون، ارشاد، علوم و رئیس کمسیون آزمون تحقیقات مجلس دعوت شده بود که تاکید همه مدعوین بر تقویت نظام‌نامه مهارتی در رفع و مهار بیکاری بود.

ابراهیم‌زاده در پایان سخنان خود تصریح کرد: در یک همکاری منسجم به دور از نگرش‌های جزیره‌ای سعی داریم آموزش‌های علمی – کاربردی و مهارتی با قوت و قدرت عملیاتی و اجرایی شود.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول