اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه علمی ـ کاربردی واحد استانی گلستان:

دانشگاه علمی ـ کاربردی به دنبال نهادینه‎ کردن فرهنگ مهارتی است

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه علمی ـ کاربردی واحد استانی گلستان گفت: این دانشگاه به دنبال نهادینه کردن فرهنگ مهارت است.

دانشگاه علمی ـ کاربردی به دنبال نهادینه‎ کردن فرهنگ مهارتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حسین مؤمنی عصر امروز در جمع خبرنگاران گلستانی به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس دانشگاه علمی ـ کاربردی اظهار داشت: این دانشگاه در 18 مهر ماه در 20 سال گذشته تاسیس و تاکنون 920 مرکز آموزشی در کل کشور داد.

وی خاطر نشان کرد: این دانشگاه در سطح استان گلستان 17 مرکز و حدود 8 هزار دانشجو دارد و با توجه به اینکه یکی از آخرین واحدهای آموزشی است که در سطح کشور راه‎اندازی شده اما از حیث شاخص و کیفیت در رده استان‎های برتر قرار دارد.

مؤمنی افزود: مهارت‎آموزی اولویت اصلی این دانشگاه است و به همین دلیل راه‎اندازی مرکز را در کنار واحدهای صنعتی در دستور کار قرار داده‎ایم.

سرپرست علمی ـ کاربردی واحد استانی گلستان با اشاره به اینکه در سطح کشور 200 مرکز آموزشی در کنار کارگاه‎های صنعتی راه‎اندازی شده یادآور شد: در استان گلستان مرکز پیگیر نخستین واحد آموزشی است که در همین راستا راه‎اندازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: مشاغل بومی در استان مغفول مانده به همین دلیل به دنبال شناسایی این رشته‎ها در سطح استان هستیم.

مؤمنی متذکر شد: در حال حاضر رشته‎های تحصیلی امداد و نجات شهری، تربیت معلم قرآن، تجارت الکترونیک، بازاریابی و تبلیغات، حقوق گرایش حل اختلاف، پرورش گیاهان تزئینی و ... از جمله رشته‎هایی است که در مراکز این دانشگاه آموزش داده می‎شود.

سرپرست دانشگاه علمی ـ کاربردی واحد استانی گلستان با تاکید بر اینکه برای سال تحصیلی جدید دانشگاه ‎رشته‎های مهارتی خود را به یک‌هزار رشته افزایش خواهد داد، گفت: در همین راستا در استان گلستان رشته‎های مربی‌گری والبیال، بازی‎های یارانه‎ای، حمل و نقل شهری، رشته خبرنگاری، انیمیشن، طراحی و ... را به تصویب رسانده‎ایم.

وی بیان داشت: با ارتقای رشته‎های مهارتی محیط کار و دانشگاه یکی خواهد شد و در حوزه‎های مختلف به کمک جامعه می‎آید.

مؤمنی با بیان اینکه فارغ‎التحصیلان دانشگاه راهی بازار کار می‎شوند، تصریح کرد: آمار نشان می‎دهد برای 65 درصد از فارغ‎التحصیلان این دانشگاه شغل ایجاد شده است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول