اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

99 رشته مهارتی در مراکز علمی کاربردی کردستان تدریس می‌شود

خبرگزاری فارس: دانشگاه علمی کاربردی کردستان به منظور مهارت‌افزایی در 67 رشته کاردانی و 32 رشته کارشناسی مهارتی دانشجو می‌پذیرد.

99 رشته مهارتی در مراکز علمی کاربردی کردستان تدریس می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: دانشجویان دوره‌های مهارتی باید علاوه بر گذراندن 60 درصد واحدها به صورت عملی، در یک دوره 32 ساعته کاربینی هم شرکت کرده و با چگونگی فعالیت در رشته خود آشنا ‌شوند.

وی تعداد دانشجویان مراکز علمی کاربردی استان را شش هزار و 864 نفر عنوان کرد و افزود: هزار و 24 نفر از این تعداد در دوره کارشناسی و پنج هزار و 838 نفر نیز در دوره‌های کاردانی این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

به گفته رستمی، در پذیرش امسال بیش از یک‌هزار و 316 دانشجو در دوره‌های کارشناسی ناپیوسته پودمانی، کارشناسی ناپیوسته ترمی و کاردانی ترمی ثبت‌نام کرده‌اند که 232 نفر از این تعداد مربوط به دوره‌های کاردانی و یک‌هزار و 84 نفر نیز مربوط به دوره‌های کارشناسی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری پنجمین جشنواره ملی علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: این جشنواره 19 مهرماه جاری با حضور مسئولان ارشد کشوری، وزارتخانه‌های علوم، فرهنگ و ارشاد و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن همایش‌های صدا و سیما در تهران برگزار می‌شود.

به گفته رستمی، این جشنواره در راستای استقرار نظام آموزش ملی مهارت و فناوری و تجلیل از فعالان عرصه‌های مهارتی علمی کاربردی برگزار خواهد شد.

*راه‌اندازی رشته حرفه‌ای امداد سوانح در کردستان

رستمی با بیان اینکه دو مرکز علمی کاربردی کشت و صنعت کردستان سبز در شهرستان دهگلان و مرکز هلال احمر سنندج از ابتدای مهرماه امسال فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، گفت: راه‌اندازی مراکز شهرهای بانه و مریوان هم در دستور کار قرار دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان گفت: با آغاز به کار فعالیت دو مرکز جدید، شمار واحدهای دانشگاه علمی کاربردی کردستان به 17 مرکز افزایش یافت.

وی تصریح کرد: مرکز کشت و صنعت کردستان در رشته‌های کاردانی حرفه‌ای مدیریت کسب و کار، کاردانی فنی برنامه‌سازی کامپیوتر، کاردانی فنی تولیدات باغی و کاردانی فنی تولیدات زراعی و مرکز هلال احمر نیز در کاردانی حرفه‌ای امداد سوانح دانشجو می‌پذیرد.

رستمی در این نشست خبری از خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان به دلیل پوشش خبری هشتمین جشنواره قرآنی مراکز علمی کاربردی کشور تجلیل کرد.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول