اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل:

دانشگاه محقق اردبیلی صاحب رشته مهندسی هسته‌ای می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: با پیشنهادهای ارائه شده به وزارت علوم قرار است رشته مهندسی هسته‌ای در دانشگاه محقق اردبیلی راه‌اندازی شود.

دانشگاه محقق اردبیلی صاحب رشته مهندسی هسته‌ای می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری بنه خلخال صبح امروز در جلسه توسعه طرح‌های زیر‌بنایی در خلخال اظهار داشت: ما با همکاری نمایندگان استان در تلاش هستیم تا رشته‌های متناسب با فناوری‌های نوین را در دانشگاه‌های استان اردبیل راه‌اندازی کنیم و در کنار آن به تقویت دانشکده‌های مختلف با استقرار در شهرستان‌های متعدد استان کمک کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین از احداث راکتور 10 مگاواتی تحقیقاتی خبر داد و خاطرنشان کرد: همانگونه که مشگین‌شهر از پتانسیل انرژی ژئوترمال برخوردار است منطقه الماس خلخال نیز ظرفیت تاسیس و راه‌اندازی نیروگاه بادی را دارد که بنده به عنوان مسئول کمیته انرژی‌های نو کمیسیون انرژی مجلس در تلاش هستم تا مناطق مختلف استان از ظرفیت و قابلیت انرژی‌های نو استفاده کنند.

 

* خلخال صاحب نیروگاه سیکل ترکیبی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس کمیته هسته‌ای و انرژی‌های نو مجلس نهم از احداث نیروگاه سیکل ترکیبی استان خبر داد و یادآور شد: 90 درصد کارهای مرتبط با این موضوع پیگیری شده و به زودی زمینه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی در خلخال فراهم می‌آید.

جعفری بنه خلخال از تعلل در اجرای پروژه راه‌آهن اردبیل اظهار گلایه کرد و گفت: با این روند بعید به نظر می‌رسد تا دو سه سال آینده راه‌آهن تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

وی از راه‌آهن به عنوان شبکه ایمن در ترانزیت کالا خبر داد و تاکید کرد: با اتصال راه‌آهن میانه ـ اردبیل و نزدیکی این خط ریلی به کارخانه سیمان امیدواریم در صادرات و ارسال این محصول به سایر مناطق با مشکلی مواجه نشویم.

رئیس مجمع نمایندگان استان از جذب سرمایه‌گذاران به ویژه اصلاح برخی از قوانین جذب سرمایه‌گذار خارجی در مجلس خبر داد و افزود: ما در تلاش هستیم تا با بازبینی در این قوانین سهولت جذب سرمایه‌گذاری را فراهم آوریم.

جعفری بنه خلخال همچنین از حل مشکل پرداخت تسهیلات ریالی و ارزی کارخانه سیمان خبر داد و بیان داشت: برای اولین بار قرار است از محل صندوق توسعه ملی 50 میلیون یورو به این کارخانه اختصاص یابد که امیدواریم دهبان پیمانکار این پروژه به سرعت زمینه بهره‌برداری این کارخانه را فراهم آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از توسعه دانشگاه‌های خلخال و تحولات رخ داده در رشته‌های تخصصی دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: با مدیریت جدید امیدواریم دانشگاه آزاد در تنوع‌بخشی به رشته‌های تحصیلات تکمیلی موفق عمل کند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تقویت واحد دانشگاه آزاد هشتجین و شاهرود تصریح کرد: ما پیشنهاد احداث دانشکده فنی را به عنوان زیر‌مجموعه دانشگاه محقق اردبیلی ارائه کردیم ولی آنها ادعا کردند که دانشکده معدن باید در خلخال راه‌اندازی شود در حالی که بر اساس آخرین تفاهمنامه مقرر شده دانشکده فنی راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جعفری بنه خلخال در پایان سخنان خود همچنین ضرورت احداث مجتمع‌های سینمایی و فرهنگی را در این شهرستان یادآور شد و اظهار داشت: ما آمادگی داریم بخشی از اعتبار هزینه شده به این مجموعه‌ها را از طریق تسهیلات پرداختی تامین کنیم و بخش دیگر نیز به صورت آورده متقاضیان مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول