اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی اردبیل:

285 شغل مهارتی در کشور تدوین شده است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان اردبیل گفت: تاکنون در کشورمان 285 شغل مهارتی و کارآفرین تدوین و طراحی شده است.

285 شغل مهارتی در کشور تدوین شده است

اکبر غاربی در بیستمین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف و رسالت دانشگاه‌ها و مراکز علمی ترویج فرهنگ ارزشی و اسلامی با تبعیت از کلام وحی است که در این ارتباط اقدامات مناسب و برنامه‌ریز‌های دقیق در دانشگاه جامع علمی و کاربردی صورت گرفته است.

وی از این دانشگاه به عنوان مجموعه پیشرو در تحقق اهداف فرهنگی ارزشی دانشجویی خبر داد و گفت: ما در معاونت فرهنگی و دانشجویی جشنواره‌های مختلف ورزشی، مسابقات فرهنگی و اتاق‌های مشاوره راه‌اندازی کردیم و در حوزه پرداخت وام دانشجویی، اعزام دانشجویان به عمره مفرده و ازدواج دانشجویی و همچنین سایر خدمات رفاهی و فرهنگی برنامه‌ریزی‌های دقیق و منسجمی را انجام می‌دهیم.

غاربی بیان داشت: همان گونه که رهبر فرزانه انقلاب تاکید کردند، ما به علم توام با عمل و پنجه کارآمد و توانمند نیاز داریم تا بتوانیم کشورمان را در مسیر سازندگی بیشتر قرار دهیم.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی اردبیل با اشاره به مهمترین وظایف معاونت فرهنگی، دانشجویی و اطلاع‌رسانی دانشگاه جامع علمی و کاربردی گفت: ما در مسیر توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی حرکت می‌کنیم و هدف نظام ملی مهارت و فناوری نیز به یقین تربیت نیروی انسانی ماهر و تقویت مهارت‌ها در این حوزه است.

این مسئول ادامه داد: ما نیروی ماهر و متخصص فاقد مهارت نمی‌خواهیم چرا که چنین افرادی در جامعه بیکار تلقی شده و در جامعه‌ای که مهمترین دغدغه آن بیکاری باشد باید مهارت‌آموزی در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: در دنیا 13 هزار شغل تعریف شده است در حالی که در کشورمان 285 شغل تعریف شده داریم که در قالب نظام ملی مهارت سعی می‌شود مشاغل جدید نیز تدوین و الگوسازی شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول