اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده جنبش امل لبنان:

شهر صور نماد مقاومت مقابل رژیم صهیونیستی است

خبرگزاری فارس: نماینده جنبش امل لبنان گفت: شهر صور لبنان نمادی از مقاومت مقابل رژیم غاصب صهیونیستی است و به این دلیل این شهر، شهر مقاومت نام دارد.

شهر صور نماد مقاومت مقابل رژیم صهیونیستی است

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، عادل عون عصر امروز در همایش مهر مقاومت در این شهرستان اظهار داشت: شهر صور لبنان شهری مقاوم مقابل زیاده‌خواهی‌های رژیم صهیونیستی است و به این دلیل به این شهر افتخار می‌کنیم.

وی افزود: شهر صور برج مقاومت لبنان در برابر رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی است و با دزفول که پایتخت مقاومت ایران نام گرفته است و در جنگ هشت ساله علیه دشمن بعثی از این نظر تشابه و نقاط مشترک دارند.

وی خاطرنشان کرد: این دو شهر از نظر مقاومت و ایستادگی در مقابل تجاوز دشمن قرابت بسیار زیادی دارند و به این دلیل این همایش در این شهر برگزار شده است.

عون با اشاره به اینکه شهر صور به شهر آیت‌الله شرف‌الدین و امام موسی صدر مشهور است، اظهار داشت: امام موسی صدر کارها و فعالیت‌های بسیار ارزشمندی با هدف زدودن ظلم از لبنان و دفاع از محرومان به ویژه شهر صور انجام داد و در این راستا موسسه نیکی و احسان و هنرستانی برای آموزش به فقرا و محرومان تاسیس کرد.

وی خاطرنشان کرد: امام موسی صدر فعالیت‌های زیادی در قابل امور فرهنگی و مذهبی در شهرهای لبنان انجام داد و به این دلیل مردم هنوز شیرینی حضور وی را در لبنان زیر زبان دارند.

نماینده جنبش امل لبنان موفقیت و محبوبیت امام موسی صدر در لبنان را ورود وی به عرصه اجتماع و سیاست دانست و گفت: این شخصیت برجسته، حقوق سایر مردم چه سیاسیون و چه مستضعفان را محترم می‌شمارد و با همه مذاهب ساکن در لبنان ارتباط خوبی برقرار کرده بود به‌ طوری که به منازل کمونیست‌ها و مسیحیان نیز رفت و آمد می‌کرد و تلاش خود را برای اتحاد این کشور انجام می‌داد.

عون تاکید کرد: امام موسی صدر توانست بین اقوام و مذاهب مختلف در این کشور وحدتی ناگسستنی ایجاد کند و این از موفقیت‌های امام موسی صدر در لبنان به شمار می‌آید.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول