اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت دزفول:

پیروزی لبنان در جنگ 33 روزه معجزه بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت دزفول گفت: پیروزی لبنان در جنگ 33 روزه معجزه‌ای الهی بود و باید این روز را گرامی داشت.

پیروزی لبنان در جنگ 33 روزه معجزه بود

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دزفول اظهار داشت: پیروزی لبنان در این جنگ یک معجزه بود و آنها با داشتن ایمان قوی به خدا و عشق به شهادت توانستند در این جنگ نابرابر موفق شوند.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا روز 23 مرداد ماه را به عنوان روز مقاومت اسلامی در سراسر ایران اسلامی گرامی بداریم.

خسروپناه تأکید کرد: بیداری اسلامی در کشورهایی چون مصر و لیبی یک پروسه بودند ولی غربی‌ها حرکت سوریه را به صورت یک پروژه طراحی کردند و شروع به برنامه‌ریزی و نقشه‌کشی کردند.

وی خاطر نشان کرد: غربی‌ها سعی دارند سوریه را به چهار کشور علوی، سنی شمالی، سنی جنوبی و ارتفاعات جولان تجزیه کنند که در نتیجه این تقسیم‌بندی همواره اختلافات دولت سنی شمالی و سنی جنوبی باعث تنش و درگیری در این کشورها و در نتیجه تضعیف آنها خواهد شد.

وی گفت: در صورت شکست سوریه و تضعیف ترکیه اسرائیل هم اقتدار می‌یابد تا به هدف خود که از نیل تا فرات است دست یابد و هم کشورهای اسلامی بی‌ثبات می‌شوند که این تهدیدی جدی است.

امام جمعه موقت دزفول با ارائه تاریخچه ای از ترکیه در دوران معاصر اشاره کرد و گفت: فردی به‌نام داوود اغلو کتابی بنام عمق استراتژیک بر مبنی احیای دوباره کشور عثمانی نوشت که غربی‌ها به روی همین مسئله دست گذاشتند و گفتند شما از این طریق می‌توانید آقا و پدر خاورمیانه شوید که در نتیجه غرب از این طریق اردوغان را فریب داد.

وی افزود: آمریکایی‌ها و غرب به طور مستقیم وارد مسئله سوریه نشدند و ترک‌ها و عرب‌ها را جلو انداختند که این کشور‌ها باید مراقب رفتار خود باشند زیرا خودشان در دامان این آتش افروزی ها گرفتار خواهند شد چه بسا که اکنون ترکیه جاده ترانزیت خود را که از سوریه می‌گذشت از دست داده است و بنزین از لیتری دو و نیم لیره به چهار و نیم لیره رسیده است.

امام جمعه موقت دزفول اظهار داشت: سوریه با 450 هزار نظامی ارتشی بسیار قوی دارد که از این تعداد 40 هزار نفر نیروی عملیاتی و علوی هستند و به موشک‌های قوی و سلاح‌های مدرن مجهزند که هنوز از آنها استفاده نکرده اند.

وی گفت: سوریه خاکریز اول جهان اسلام در برابر غرب و رژیم صهیونیستی است که همواره از غزه حمایت کرده و تغییر در این کشور و تبدیل آن به یک کشور خنثی برای غرب و به ویژه صهیونیست‌ها بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول