اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جنبش امل در سومین همایش مقاومت اسلامی:

‌ارتباط اقتصادی ‌ایران و لبنان ‌تحریم‌ها را خنثی می‌کند‌

خبرگزاری فارس: رئیس جنبش امل گفت: هم‌فکری ایران و لبنان درباره اقتصاد مقاومتی ضروری است و این ارتباط می‌تواند تحریم‌هایی که توسط دشمنان بر علیه ایران صورت گرفته است را خنثی کند.

‌ارتباط اقتصادی ‌ایران و لبنان ‌تحریم‌ها را خنثی می‌کند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسن قبلان ظهر امروز در دومین روز از سومین همایش مقاومت اسلامی که در اصفهان در حال برگزاری است، اظهار کرد: کشور لبنان حالتی ترانزیتی در جهان دارد به گونه‌ای که کالاهایی که از اروپا می‌خواهد به غرب وارد شود ابتدا وارد لبنان می‌شود و سپس از خلیج رد می‌شود که این موضوع نشان دهنده اهمیت لبنان است.

وی تاکید کرد: با توجه به این موضوع اقتصاد لبنان باید هر روز قوی‌تر از روز قبل شود و در این راه ایجاد کمیسیون میان تجّار  ایرانی و لبنانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس جنبش امل اضافه کرد: البته این کمیسیون در حال شکل‌گیری است و دولت‌مردان ایرانی نیز در آن حضور دارند که باید بیش از قبل تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه ایران تاکنون کمک‌های زیادی برای آبادانی لبنان به ویژه در زمینه برق‌رسانی کرده است، تصریح کرد: اگر روابط اقتصادی ایران و لبنان تقویت شود از بار تحریم‌های دشمنان ‌علیه ایران نیز کاسته می‌شود.

قبلان اضافه کرد: هم‌اکنون کشورهای غرب به دولت لبنان فشار می‌آورند و مایل نیستند که ارتباط‌های اقتصادی میان ایران و لبنان شکل بگیرد اما این سخنان از دیدگاه ما اهمیت ندارد.

وی تاکید کرد: برای ارتباط اقتصادی بهتر میان ایران و لبنان نیاز به کارشناسانی داریم تا بتوانیم درباره همکاری این دو کشور و اقتصاد مقاومتی به هم‌فکری‌های لازم برسیم.

به گزارش فارس، سومین اجلاس مقاومت اسلامی با حضور 11 کشور خارجی از روز چهارشنبه به مدت دو روز در مهمان‌سرای عباسی اصفهان در حال برگزاری است که کشورهایی از جمله سوریه، لبنان، فلسطین، مصر، تونس، لیبی، بحرین و عربستان سعودی در آن حضور دارند.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول