اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بازدید هیئت لبنانی از کارخانه‌های مشهد عنوان شد

تاکید بر لزوم انتقال دانش فنی میان صنایع خراسان رضوی و لبنان

خبرگزاری فارس: در بازدید هیئت کشور لبنان از پروژ‌ه و کارخانه‌های مشهد بر لزوم انتقال و تعامل دانش فنی میان صنایع غذایی و مهندسی خراسان رضوی و لبنان تاکید شد.

تاکید بر لزوم انتقال دانش فنی میان صنایع خراسان رضوی و لبنان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، هیئت بلندپایه از اساتید دانشگاه و کارشناسان غذایی و آب و خاک لبنان، وابسته به موسسه "جهاد البنا" از برخی از پروژه‌های عمرانی و کارخانجات تولید مواد غذایی، بسته‌بندی محصولات کشاورزی و صنایع نان، بسته‌بندی چای و گیاهان دارویی، صنایع و کارخانه‌جات مهندسی آب و آبیاری‌های نوین، صنایع تولید لوله و اتصالات انتقال آب، مهندسی اجرای سیستم‌های آبیاری پیشرفته بازدید کردند.

این هیئت 15 نفره که به همت ستاد توسعه لبنان، وابسته به نهاد ریاست جمهوری برای گذراندن دوره آموزشی به مشهد مقدس سفر کرده‌اند، در بازدید از کارخانجات صنایع غذایی از نزدیک با پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه صنایع غذایی آشنا شدند.

اسماعیل نامنی، مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی در جلسه پایان دوره هیئت کارشناسی جهاد البناء لبنان، اظهار کرد: با توجه به اینکه خراسان رضوی یکی از قطب‌های صنایع تبدیلی کشور است و توانمندی‌های زیادی در این زمینه دارد، آماده‌ایم با برگزاری دوره‌ای تکمیلی تجربیات خود را به هیئت لبنانی انتقال دهیم.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: آنچه این فراگیران در خراسان رضوی مشاهده کردند، تنها بخشی از توانمندی‌های متنوع و عظیم جمهوری اسلامی در حوزه صنایع تبدیلی است.

نامنی برای انتقال دانش فنی تولیدات در زمینه فرآوری و بسته‌بندی چای، برنج، زعفران، زیتون و گیاهان دارویی و کنسانتره میوه‌جات و تولید کود‌های آلی (ورمی کمپوست) و همچنین استانداردهای مرتبط نیز به "جهاد البنا" لبنان اعلام آمادگی کرد.

همچنی، رولا اسامه فقیه در بازدید از کارخانه فرآوری زیتون در مشهد، گفت: با توجه به تولید زیتون در لبنان برای انتقال تجهیزات و فناوری تولید زیتون پرورده و صنایع تکمیلی و جانبی زیتون اعلام آمادگی می‌کنیم و امیدواریم که جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی با احداث تاسیسات در لبنان به فرآوری زیتون و انتقال دانش فنی به لبنان کمک کند.

وی در بازدید از صنایع نان حجیم نیز خواهان احداث کارخانجات و صنایع بسته‌بندی نان در لبنان شد و با اشاره به تصویب برند"حلال" در جمهوری اسلامی ایران از ارسال محصولات غذایی حلال به لبنان استقبال کرد.

علی بصیری مدیر آب و خاک و  امور مهندسی سازمان جهاد‌کشاورزی خراسان ‌رضوی نیز در جلسه اختتامیه اظهار کرد: گروه آبیاری "جهاد البنا" از سیستم‌های نوین آبیاری بازدید و از نزدیک با سیستم کارخانجات تولید لوله و اتصالات انتقال آب و همچنین با تولید کنتورهای هوشمند چاه‌های کشاورزی و تجمیع اراضی و اصلاح خاک آشنا و بسته‌های دانش بومی احداث سازه‌های آبیاری را برای مهندسی معکوس در لبنان دریافت کردند.

بصیری افزود: برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری متناسب با توپوگرافی لبنان و اجرای پروژه‌ کوچک سیتم‌های آبیاری در لبنان اعلام آمادگی کرده‌ایم و همچنین برای اجرای طرح"چاه مزرعه‌ای" که تجربه موفق ایران بوده و سبب بالا رفتن بهره‌وری آب و کنترل برداشت از منابع زیرزمینی است آماده هرگونه همکاری با "جهاد البنا" لبنان هستیم.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول