اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه الوند:

رقابتی کردن تولید موجب کاهش قیمت‌ها می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر الوند گفت: تولید رقابتی موجب مشتری‌محوری، افزایش کیفیت کالا و کاهش قیمت محصول می‌‌شود که نشانه‌های وجود برکت در جوامع را رقم خواهد زد.

رقابتی کردن تولید موجب کاهش قیمت‌ها می‌شود

حجت‌الاسلام علی عادل‌پور امام جمعه شهر الوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان البرز استان قزوین، در خصوص مشکلات اقتصادی و عوامل آن اظهار کرد: رفاه اقتصادی جامعه در گرو کوشش در تولید و قناعت در مصرف است.

وی عنوان کرد: هر کار مشروعی که موجب تأمین زندگی و پیشرفت اقتصادی فرد و جامعه شود، مانند کشاورزی، دامداری، تجارت و صنعت، تولید محسوب می‌شود که بسیار در قرآن و روایات بر آن تأکید شده است.

امام جمعه شهر الوند با بیان اینکه کار و کوشش برای کسب رزق حلال مورد توجه و تشویق پیشوایان دینی است، تصریح  کرد: پیشوایان اسلام کار و تولید را مایه عزت مسلمانان می‌دانند و همواره مسلمانان را به تجارت و صدقات جاریه تشویق می‌کنند.

عادل‌پور عدم استفاده از مال و سرمایه‌ای که اشتغال‌زایی و ایجاد تولید کند را امری نکوهیده دانست و ابراز کرد: به فرموده امام علی‌ (ع)؛ ملتی که با وجود آب و زمین کشاورزی کافی به تولید نمی‌پردازد، در اثر کم‌کاری یا بدکاری محتاج می‌شوند و رحمت الهی از آنها دور می‌شود.

وی کسب و کار را مایه عزت بشری معرفی و تصریح کرد: به تعبیر امام صادق‌ (ع)، تولید و بهره‌رسانی ثروت موجب عزت انسان می‌شود و محل کار محل کسب عزت است.

امام جمعه شهر الوند تأکید کرد: باید نعمت‌هایی را که خداوند بر انسان عرضه داشته بهره‌ور ساخت و آگاه بود که بهره‌رسانی ثروت نوعی جوانمردی است و از ایمان ناشی می‌شود که موجب بی‌نیازی فرد از فرومایگان می‌‌شود.

عادل‌پور با اشاره به افرادی که پول نقد، طلا و جواهرات خود را بدون فایده و استفاده نگه‌داری می‌کنند، اظهار کرد: دردناک‌ترین چیزی که از انسان در دنیا برجای می‌ماند، مال صامت و بدون استفاده است که باید آن را در تولید باغ، مزرعه و ساخت خانه به کار برد.

وی یکی از اهداف الهی تولید را انفاق در راه خدا دانست و تصریح کرد: افزایش قدرت اقتصادی مردم سبب می‌شود آن‌ها مال و ثروت خود را در راه خدا انفاق کنند و به نیازمندان جامعه کمک کنند.

امام جمعه شهر الوند با بیان اینکه امام علی‌ (ع) هزار برده را از حاصل دسترنج و تولید خویش آزاد کرده است، عنوان کرد: این تعداد برده آزاد شده نشان‌دهنده این است که حضرت علی‌ (ع) در امر کسب و کار بسیار سخت‌کوش بودند و اقدام ایشان حاکی از آن است که کار را با نیت الهی انجام داده و در راه باطل خرج نکرده‌اند.

عادل‌پور رقابتی کردن اقتصاد را موجب پیشرفت دانسته و تصریح کرد: رقابتی شدن اقتصاد موجب مشتری‌محوری، افزایش کیفیت کالا و محصول شده و نیز از طرفی سبب کاهش قیمت تمام شده محصول می‌‌شود که نشانه‌های وجود برکت در جوامع را رقم خواهد زد.

* ارتباط مستمر میان دانشگاه‌ها و صنایع ضروری است

وی تأکید کرد: باید تولید را از انحصار عده‌ای خارج کرد و آن را به تولید رقابتی تبدیل کرد تا تلاش، دقت و به کارگیری از علم نیز در تولید جای گیرد و از کارشکنی توسط انحصارگران جلوگیری کرد.

امام جمعه شهر الوند در خصوص به کارگیری علم در تولید بیان کرد: با برقراری ارتباط میان دانشگاه‌ها و مراکز علمی با صنعت و عرصه اقتصاد می‌توان در بهبود تولید کمک شایانی کرد.

عادل‌پور در پایان خاطرنشان کرد: در زمینه مسئله به کارگیری علم و توسعه نقش آن در تولید تلاش‌هایی صورت گرفته اما با جایگاه مطلوب کشور فاصله وجود دارد که امید است مسئولان کوشش کنند تا بتوان تولید اقتصادی را ارتقا بخشید.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول