اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد همدان:

بیشترین خسارات اقتصادی به دلیل کار غیر بهره‌ورانه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی همدان گفت: بیشترین خسارات اقتصادی کشور به دلیل کار غیر بهره‌ورانه است.

بیشترین خسارات اقتصادی به دلیل کار غیر بهره‌ورانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، فرهاد تیموری در شورای استاندارد استان همدان اظهار کرد: تمام ایام سال مرتبط با استاندارد است، با این حال 17 تا 23 مهرماه هر سال با عنوان هفته استاندارد نامگذاری شده است.

وی افزود: بخش مهم مسائل اقتصادی کشور در حیطه خدمات نهفته است و اگر قرار است در افق 1404 رتبه نخست علمی جهان را از آن خود کرده و خدمات فنی و مهندسی استاندارد شده و مطابق با معیارهای جهان را صادر کنیم باید تلاش شود تا با کمترین هزینه‌ها بیشترین درآمدها را کسب کنیم.

مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی همدان با اشاره به زلزله‌خیز بودن ایران تصریح کرد: طبق برآورد انجام شده در استاندارد مصالح ساختمانی و استحکام ابنیه و ساختمان‌ها، عمر مفید ساختمان در ایران 25 سال عنوان شده در حالی که میانگین عمر ساختمان در کشورهای پیشرفته بین 80 تا 100 سال است.

وی اذعان کرد: طبق برآورد سازمان استاندارد با توجه به هزینه‌های بالای ساختمان‌سازی در کشور، اگر بتوانیم تنها یک روز به عمر مفید ساختمان‌های کشور اضافه کنیم روزانه 500 میلیون تومان صرفه‌جویی می‌شود.

تیموری خاطرنشان کرد: تولیدی که در کشور متأثر از قانون استاندارد نباشد، نباید نام تولید ملی کشور ایران را به خود بگیرد و بیشترین خسارت وارد شده در اقتصاد کشور در مقوله کار کردن غیر بهره‌ورانه قرار دارد که باید تلاش شود با کاهش ضایعات بیشترین تولیدات استاندارد را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار صدور 80 پروانه استاندارد در دستور کار قرار دارد و تاکنون 40 پروانه استاندارد برای واحدهای تولیدی صادر شده است.

مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی همدان در مورد بازرسی‌های کمی انجام شده از بازارهای شهرستان‌های همدان، ملایر و بهار تصریح کرد: از یک هزار و 730 نمونه بازرسی شده در همدان 19 نمونه، از 753 محصول بازرسی شده در بازار شهرستان ملایر 21 نمونه و همچنین از 284 محصول بازرسی شده در بازار شهرستان بهار 22 نمونه دارای عدم انطباق کمیتی شناسایی شدند.

وی گفت: یک هزار و 574 واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری 16 هزار و 225 میلیارد ریال و اشتغال 31 هزار و 264 نفر در استان وجود دارد و بر اساس قانون، تمام واحدهای صنفی استان و کشور مشمول رعایت قانون کیفی و استاندارد اجباری هستند.

تیموری بیان کرد: 305 واحد صنعتی استان دارای مدیر کنترل کیفیت هستند و اگر هر واحد صنعتی دارای یک مدیر کنترل کیفیت باشد، شاهد افزایش کیفیت تولید و فراهم شدن زمینه اشتغال یک هزار و 269 نفر فارغ‌التحصیل هستیم.

وی افزود: به منظور کنترل استاندارد، 53 شهربازی مورد بازدید قرار گرفت که تمام موارد به دلیل عدم استانداردسازی نامناسب تشخیص داده شد و طی اخطار پلمب شد.

مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان در پایان گفت: از 90 آسانسور بازدید شده نیز 32 مورد تأیید، 18 مورد نیازمند به اصلاح، 33 مورد غیر ایمن و خطرناک و 17 مورد نیز بسیار خطرناک و نیازمند توقف تشخیص داده شد.

در پایان 10 واحد برتر کیفی استان در سال 91 معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول