اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه پیام‌نور:

ناهمخوانی بخش‌ اقتصادی و فرهنگی به حوزه تولید آسیب می‌رساند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه پیام‌نور گفت: ناهمخوانی و همسانی در بخش‌های‌ اقتصادی و فرهنگی به حوزه تولید در کشور آسیب می‌رساند.

ناهمخوانی بخش‌ اقتصادی و فرهنگی به حوزه تولید آسیب می‌رساند

 علی نجات‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج در ارتباط با برخی مشکلات موجود در دانشگاه‌های پیام‌نور کشور اظهار کرد: رشته‌ها و طراحی‌های صورت گرفته در دانشگاه‌ها بایستی بر اساس نیازمندی‌های جامعه باشد تا بتوان راه صعود به سوی قله‌های پیشرفت را آسان کرد که در پیام‌نور به دنبال چنین کاری هستیم.

مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه پیام‌نور کشور به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و بیان داشت: با بالا بردن مطالعات علمی با توجه به شعار ارزنده سال توسط مقام معظم رهبری موظفیم امکانات اساسی خود را شناسایی کرده و با توجه به این امکانات حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: قوانین ما با نوع نیازهای ما و نوع سیاست‌گذاری برخی اوقات هماهنگی واحدی ندارد و ما موظفیم بین تصویب قوانین و زندگی روزمره خود این انسجام را برقرار کنیم.

نجات‌بخش تورم و گرانی را مشکلی بزرگ در جامعه امروز دانست و بیان کرد: باید در راستای تولید ملی، استفاده بهینه از سرمایه‌گذاری، واگذار کردن به بخش خصوصی و استفاده لازم از بخش خصوصی تلاش‌های لازم و کافی به عمل آید.

وی افزود: باید امانتداران در بخش خصوصی را شناسایی کرده و با سپردن بخش‌هایی از فعالیت‌های دولتی بازار کشور را از حالت رکود و تورم نجات دهیم.

این مسئول تصریح کرد: بخش خصوصی نباید به دنبال تکاثر باشد چرا که این تکاثر فاصله طبقاتی را زیاد کرده و بین غنی و فقیر شکاف فراوانی را به وجود می‌آورد.

وی به موضوع توانمندی دانشجویان در دانشگاه پیام‌نور اشاره کرد و گفت: باید کارآفرینان و دانشجویان برتر را تشویق کرد و با ساخت پارک‌های فناوری به آن‌ها خدمت‌رسانی کنیم تا با ساخت این مرکز علمی به توسعه مؤسسات دانش‌بنیان کمک کرده باشیم.

مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه پیام‌نور خاطرنشان کرد: از طریق ارتباط با وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی برای دریافت مجوز مؤسسات دانش‌بنیان کارهایی صورت گرفته که در حال حاضر این مجوزها در حال ابلاغ هستند.

نجات‌بخش به مزایای اقتصاد دانا‌محور اشاره کرد و بیان داشت: صحبت در بحث مسائل اقتصادی مختص کسانی است که دارای شم اقتصادی بالایی باشند و در ارتباط با تولید، اقتصاد، تورم و... آگاهی‌های لازم را به دست آورده باشند.

وی عنوان کرد: زمانی اقتصاد دانامحور در جامعه نهادینه می‌شود که تکیه‌گاه این اقتصاد بر دانشگاه و مراکز علمی استوار شده باشد.

مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه پیام‌نور کشور در بحث آسیب‌شناسی اقتصادی اظهار کرد: تولیدکنندگان ما باید تحت کنترل و نظارت قرار گیرند تا یکی از بزرگترین مشکلات که عدم همخوانی و همسانی اقتصاد و دستگاه‌های فرهنگی است را برطرف کنند.

نجات‌بخش در ادامه افزود: همه ما موظفیم مشکل فرهنگ حاکم بر تولید را برطرف کنیم که این مسئله شامل نظارت بر بخش نیازمندی‌ها خواهد بود. 

مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه پیام‌نور کشور در ارتباط با هدر رفتن سرمایه بیان داشت: با انجام حمایت ویژه از تولیدکنندگان باید آن‌چنان فضای امنی برقرار شود که وقتی تولیدکننده محصول خود را وارد بازار می‌کند احساس ضعف بازار فروش محصول خود را نسبت به بازار محصولات وارداتی نداشته باشد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول