اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت اداره میراث فرهنگی گچساران صورت می‌گیرد

برگزاری کلاس‌های صنایع دستی در نقاط مختلف گچساران

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران از برگزاری کلاس‌های صنایع دستی در نقاط مختلف شهری و روستایی این شهرستان خبر داد.

برگزاری کلاس‌های صنایع دستی در نقاط  مختلف گچساران

مسعود میرپورزاده صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: توجه به میراث فرهنگی و صنایع دستی بومی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران با تأکید بر لزوم حفظ سنت‌ها و صنایع دستی و آئین‌های بومی و منطقه‌ای ابراز داشت: در اجرای برنامه‌های توسعه و ترویج معاونت هنرهای سنتی و صنایع دستی و به منظور معرفی و آشنایی جوانان و علاقمندان به رشته‌های مختلف صنایع دستی، این اداره کلاس‌های صنایع دستی را برگزار می‌کند.

میرپورزاده معرفی صنایع بومی، ایجاد بستر مناسب برای اشتغال و کارآفرینی و نیز همچنین حفظ، احیا و توسعه هنرهای سنتی و صنایع دستی منطقه‌ای و بومی را از اهداف برگزاری این دوره‌های آموزش صنایع دستی عنوان کرد.

وی بیان داشت: این دوره کلاس‌ها در روستاهای سراب‌ننیز، بیدزرد، سربیشه، دیل و آرو از توابع گچساران برگزار می‌شود.

میرپورزاده تصریح کرد: برای برگزاری این کلاس‌ها با بخشداری مرکزی و دهیاران هماهنگی لازم ایجاد شده و ثبت‌نام از متقاضیان در همان روستاها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: رشته‌های گلیم‌بافی، معرق‌کاری و سیاه‌چادر دوزی از جمله رشته‌های صنایع دستی است که در این روستاها آموزش داده می‌شود.

برگزاری کلاس‌های صنایع دستی به صورت رایگان است

میرپورزاده با اشاره به برگزاری این دوره آموزشی صنایع دستی در شهر، از برگزاری دوره‌های آموزشی جاجیم، دوخت البسه محلی و مرصع‌کاری برای علاقمندان به این رشته‌ها در شهر خبر داد.

وی یادآور شد: شهروندان گچسارانی برای ثبت‌نام در این دوره کلاس‌ها به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراجعه کنند.

میرپورزاده خاطرنشان کرد: این کلاس‌ها توسط مربیان مجرب برگزار شده و در پایان نیز گواهینامه مهارت صادر می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران ابراز داشت: کلاس‌های آموزش صنایع دستی در راستای تقویت این صنعت و ایجاد اشتغال تشکیل می‌شود.

میرپورزاده یادآور شد: برگزاری این کلاس‌ها در شهر و روستا به صورت رایگان بوده و توسط اداره میراث فرهنگی برنامه‌ریزی و اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی در طول سال و برپایی غرفه‌های محصولات بومی منطقه‌‌ای از دیگر اقدامات این اداره به منظور معرفی، تقویت و حمایت از صنایع دستی گچساران است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول