اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ماه آینده

آیین طشت‌گذاری اردبیل ثبت ملی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ماه آینده همزمان با برگزاری اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی آیین مذهبی،‌ سنتی طشت‌گذاری در اردبیل ثبت ملی می‌شود.

آیین طشت‌گذاری اردبیل ثبت ملی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز ندایی عصر امروز در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار داشت: مقدمات برگزاری این مراسم در حال تدارک است و اواسط آبان ماه این مراسم در آستانه ماه محرم و پاسداشت ارزش‌های دینی و اسلامی برگزار می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود از برگزاری همایش سرمایه‌گذاری گردشگری در مشگین‌شهر خبر داد و تصریح کرد:‌ فروردین سال آینده این همایش با هدف شناساندن ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان مشگین‌شهر برگزار می‌شود تا بیش از گذشته توانمندی‌های این شهرستان نمود و جلوه پیدا کند.

ندایی از اختصاص هفت میلیارد تومان اعتبار استانی برای تأمین زیرساخت‌های حوزه گردشگری خبر داد و خاطر نشان کرد: شهرستان سرعین با داشتن پنج هزار جمعیت ساکن در نیمه اول امسال پذیرای شش میلیون گردشگر بود که امیدواریم با مصوب شدن شهر نمونه گردشگری سرعین زمینه برای توسعه همه‌جانبه این شهر بهتر از گذشته فراهم آید.

این مسئول در ادامه سخنان خود اضافه کرد: در سفر دولت به استان اردبیل مصوب شده است که شهر سرعین به شهر نمونه گردشگری تبدیل شود که امیدواریم در این زمینه گام‌های جدی و اساسی بعد از مطالعات نهایی و تصویب در هیئت دولت و مجلس برداشته شده و یک روند تغییر و تحول را در سیمای شهر و بهبود وضعیت این شهرستان در تولید ثروت و ارتقای شاخص‌ها شاهد باشیم.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: با تصویب تبدیل سرعین به شهر نمونه گردشگری انتظار می‌رود بخشی از مشکلات و نارسایی‌های مدیریتی و حوزه تأمین زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها برطرف شود تا یک مدیریت مناسب و منسجم را شاهد و ناظر باشیم.

به گزارش فارس، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ادامه داد: هرگز نمی‌توان با اعتبارات محدود عمران شهری که برای پنج هزار نفر پیش‌بینی شده است جوابگوی ورود روزانه 150 هزار نفر گردشگر بود که در این زمینه امیدواریم نارسایی‌ها و برخی مشکلات دیگر به سرعت برطرف شده و یک مدیریت منسجم و رو به جلو را در این شهر با استعداد شاهد و ناظر باشیم.

ندایی به موقعیت ممتاز جهانی و بین‌المللی سرعین اشاره کرد و یادآور شد: آنچه که در این شهر باید مورد توجه مسئولان کشوری و استانی قرار گیرد تأمین اعتباراتی فراتر از اعتبارات منطقه‌ای و استانی است چرا که این شهر با تمام ظرفیت‌های خود پاسخگوی نیازمندی گردشگران داخلی و خارجی است.

وی همچنین از اختصاص 3.5 میلیارد تومان اعتبار برای مرمت و بازسازی مساجد در استان خبر داد و گفت: ‌این میزان اعتبار در تاریخ اردبیل بی‌نظیر است به طوریکه ما از ابتدای امسال تلاش کردیم تا مرمت 18 مسجد استان در اولویت جدی قرار گیرد.

ندایی از پیگیری مستمر برای تدوین طرح جامع مطالعه شده شهر نمونه گردشگری سرعین خبر داد و افزود: ما انتظار داریم به سرعت مطالعات مورد نظر انجام گیرد تا سرعین نیز مانند مناطق ویژه اقتصادی و تجاری از برخی مزیت‌ها و امتیازات ویژه در توسعه این شهرستان استفاده کند.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول