اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی:

طرح جامع توسعه شهرهای گردشگری به صورت استانی تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: آیین‌‌‌نامه توسعه شهرهای نمونه گردشگری بر اساس ظرفیت‌های استانی و با اختیار تام کارشناسان و برنامه‌ریزی استانی تدوین می‌شود.

طرح جامع توسعه شهرهای گردشگری به صورت استانی تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امیر امینی صبح امروز در بازدید از طرح‌های زیربنایی شهر گردشگری سرعین اظهار داشت: باید دغدغه‌های منطقه‌ای در تدوین این آیین‌نامه و دستور‌العمل مد نظر باشد که ما ضمن هدایت و پشتیبانی مالی از میراث فرهنگی استان اردبیل انتظار داریم در قالب یک کمیته تخصصی در این زمینه برنامه‌ریزی‌های خود را انجام دهند.

معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بیان داشت: ارائه شرح خدمات کشوری در این حوزه دردی را از آلام سرعین و اردبیل دوا نمی‌کند در حالی که می‌توان با مطالعات میدانی در استان آیین‌نامه متناسب با ظرفیت‌ها را تدوین کرد و تا قبل از تصویب بودجه 92 آن را برای ارائه بهتر به دولت و مجلس فرستاد.

امینی در ادامه اظهار داشت: ما آمادگی داریم برای تدوین آیین‌نامه شهر نمونه گردشگری سرعین، اعتبار خاصی را در نظر بگیریم تا در سایه آن بتوان از رکود شش تا 9 ماهه گردشگری در سرعین جلوگیری شود.

این مسئول اظهار داشت: باید مزیت‌ها و ویژگی‌های خاص در این زمینه در اولویت برنامه‌ریزی ها قرار گیرد تا یک روند مثبت و سازنده را در توسعه حقیقی شاهد باشیم.

معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در تاریخ این کشور سرمایه‌گذاری به اندازه 5 میلیارد تومان در حوزه زیرساخت‌ها و تمهید مقدمات برای حضور سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری بی‌نظیر بوده است به طوری که در دوره هشت ساله در مجموع 370 میلیارد تومان در این حوزه جذب سرمایه‌گذاری را شاهد بودیم.

وی افزود: از سال 86 تاکنون طرح‌های مختلفی با رقم سرمایه‌گذاری 110 میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی شده است که از این میزان 4 میلیارد و 200 میلیون تومان پرداخت شده است.

این مسئول از سازمان میراث فرهنگی به عنوان مجموعه فرا بخشی یاد کرد و گفت: ما معتقدیم اگر توسعه گردشگری با رویکرد ارتقای شاخص‌های حمل و نقل، امور اجتماعی و مذهبی صورت بگیرد قادر خواهیم بود توسعه همه جانبه را در این بخش رقم بزنیم.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول