اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور توسعه گردشگری طبیعت صورت گرفت

سند توسعه طبیعت‌گردی تالاب پریشان تهیه شد

خبرگزاری فارس: مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان کازرون گفت: در اجرای نخستین گام برای تدوین برنامه راهبردی توسعه گردشگری طبیعت در تالاب پریشان، سند سیاست و خط‌مشی توسعه طبیعت‌گردی پیرامون این تالاب تهیه و تنظیم شد.

سند توسعه طبیعت‌گردی تالاب پریشان تهیه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، محمدرضا معینی اظهار داشت: این برنامه با هدف ایجاد نگاه جدیدی در طبیعت‌گردی در تیر ماه 89 و در قالب نشست زیرکمیته تالاب پریشان به ریاست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کازرون و با حضور سایر اعضا، شامل ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری، محیط زیست، جهاد کشاورزی، فرمانداری، امور آب و موسسه و سازمان‌های مردم‌نهاد این شهرستان از قبیل موسسه 13 فروردین، هم‌اندیشان جوان، طبیعت و سلامت، راهنمایان طبیعت‌گردی و کارشناسان طرح حفاظت از تالاب‌های ایران برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: همچنین در تهیه و تنظیم این سند تاثیر ملاحظات اجتماعی و زیست‌بومی بر وضعیت اقتصادی روستائیان پیرامون این تالاب نیز در نظر گرفته شده است.

معینی در ادامه با اشاره به تلاش‌ها و پیگیری‌های کمیته طبیعت‌گردی تالاب پریشان در تهیه این سند، تصریح کرد: از مراحل نخست تلاش شد تا با شناسایی فرصت‌ها و قابلیت‌های موجود گردشگری و همچنین بررسی امتیازها و آسیب‌های احتمالی حاصل از اجرای طرح‌های طبیعت‌گردی، ساز و کاری مناسب برای توسعه راهبردی طبیعت‌گردی در منطقه پریشان ارائه و ملاک‌هایی نیز برای تشخیص مطلوبیت طرح‌های پیشنهادی تعیین کند.

وی خاطرنشان کرد: در تهیه این سند موقعیت تالاب پریشان از لحاظ وضعیت جغرافیایی، اقتصادی، اجتماعی و وضعیت جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی مورد بررسی همه‌جانبه قرار گرفت.

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کازرون در پایان از تمام مسئولان، نهادها و سازمان‌های مردم‌نهاد، همچنین مسئول سابق میراث فرهنگی شهرستان کازرون که در تهیه این سند نقش مهمی داشته‌اند، تقدیر کرد.

انتهای پیام/آ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول