اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:

لوله گاز مانع گردشگری ساحل غرب گیلان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان حریم 500 متری لوله گاز را مانع ایجاد تاسیسات گردشگری در نوار ساحلی غرب این استان عنوان کرد.

لوله گاز مانع گردشگری ساحل غرب گیلان است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امید عزیزی در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان توسعه صنعت گردشگری را وابسته به ایجاد زیرساخت‌ها دانست و اظهار کرد: 71 منطقه نمونه گردشگری در سفرهای نخست و دوم هیئت دولت به گیلان مصوب شده است.

وی دریا را یکی از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های طبیعی عنوان کرد و افزود: حریم 500 متری لوله 40 اینچی گاز مانع ایجاد تاسیسات گردشگری در نوار ساحلی غرب گیلان است.

عزیزی با تاکید بر ساماندهی زیرساخت‌ها در نوار ساحلی گیلان خاطرنشان کرد: سال گذشته 3 میلیارد و 400 میلیون تومان برای نخستین بار به منظور ساماندهی طرح‌های سالم‌سازی دریا و مناطق گردشگری از طریق سازمان میراث فرهنگی اختصاص پیدا کرد و این امر در 9 شهرستان استان آغاز شده است.

این مسئول ساماندهی سواحل و طرح‌های دریا را نیازمند اعتبارات ویژه دانست و بیان کرد: بخش خصوصی در بحث سواحل بسیار مشتاق است اما زیرساخت‌های لازم وجود ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان ظرفیت‌های گردشگری استان را رو به رشد خواند و تصریح کرد: ساخت بزرگراه رشت قزوین موجب رشد حدود 60 درصدی گردشگران در نوروز 89 شده بود اما در بحث ماندگاری گردشگر که موجب توسعه اقتصادی گیلان می‌شود، رشد 12 درصدی داشتیم.

وی تلاش مسئولان را سبب افزایش ظرفیت‌های گیلان در بحث ماندگاری گردشگر ذکر کرد و گفت: اتمام ساخت راه‌آهن رشت قزوین در بحث ورود گردشگر بسیار تاثیرگذار است و به همان اندازه باید ظرفیت‌های اقامتی، پذیرایی و تفریحی استان آماده باشد.

عزیزی با بیان اینکه بالغ بر 9 میلیون نفر گردشگر در تابستان سال گذشته وارد گیلان شدند، بیان کرد: امسال تعداد گردشگران گیلان از مرز 15 میلیون نفر گذشت و رشد 57 درصدی داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به اینکه رتبه نخست ارائه خدمت برتر کشور به این استان تعلق گرفته است، اذعان کرد: گیلان رتبه سوم ماندگاری گردشگر در کشور را کسب کرده است.

وی کسب رتبه نخست جذب گردشگر خارجی منطقه شمال کشور را متعلق به گیلان عنوان کرد و یادآور شد: گیلان رتبه نخست مشاغل خانگی کشور را کسب کرده است.

عزیزی در ادامه به اکو موزه میراث روستایی گیلان اشاره کرد و افزود: موزه میراث روستایی یکی از حوزه‌های یافته‌های پژوهشی محسوب می‌شود و این یافته‌ها اکنون در بسیاری از دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه فرانسه در حال تدریس است.

این مسئول اعتبارات هزینه شده برای یافته‌های پژوهشی موزه میراث روستایی گیلان را از محل اعتبارات دانشگاه تهران عنوان کرد و گفت: موزه میراث روستایی از 9 حوزه معماری فرهنگی تشکیل شده و شش حوزه آن به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه حوزه نخست میراث روستایی صد درصد آماده شده است، تصریح کرد: حوزه دوم به طور کامل آماده نشده ضمن اینکه حوزه سوم هنوز آغاز نشده است.

وی مجموع اعتبار برای ساخت باقیمانده 3 فاز را 8 میلیارد و 700 میلیون تومان پیش‌بینی کرد و یادآور شد: مطالعات سه حوزه فرهنگی معماری کوهستان، ساحل شرق و ساحل غرب استان و همچنین مطالعات جانمایی بناها در موزه میراث روستایی گیلان انجام شده است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول