اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی در گفت و گو با فارس خبر داد

سرمایه‌گذاری 3 میلیارد دلاری خارجی در حوزه میراث فرهنگی

خبرگزاری فارس: معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در بخش سرمایه‌گذاری خارجی 3 میلیارد دلار فعالیت مثبت و انجام شده را در زمینه زیربنایی و تاسیسات شاهد هستیم.

سرمایه‌گذاری 3 میلیارد دلاری خارجی در حوزه میراث فرهنگی

امیر امینی در حاشیه جلسه کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری اردبیل اظهار داشت: در بخش سرمایه‌گذاری خارجی 26 طرح با رقم 300 میلیارد تومان مصوبه داریم که از این میزان تاکنون حدود 3 میلیارد دلار محقق شده است.

وی افزود: از زمانی که معاونت سرمایه‌گذاری در سازمان میراث فرهنگی شکل گرفته تا شهریور امسال یک هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به سرمایه‌گذاران متقاضی احداث تاسیسات گردشگری پرداخت شده است.

معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بیان داشت: بخش عظیمی از این تسهیلات جذب شده و در حوزه زیرساخت‌های بخش گردشگری هزینه شده است.

معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی ادامه داد: از سال 86 به بعد و تاکنون 3 هزار و 500 میلیارد تومان در تاسیسات زیربنایی در بخش گردشگری سرمایه‌گذاری انجام شده که این روند همچنان ادامه دارد.

وی ابراز داشت: البته بخشی از این پرداختی‌ها مربوط به تسهیلات و بخشی دیگر آورده سرمایه‌گذاران بوده به طوری که از یک هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات پرداختی 400 میلیارد تومان مربوط به آورده متقاضیان بوده است.

این مسئول اضافه کرد: در بحث توسعه گردشگری استان اردبیل بیش از سال‌های گذشته در جذب سرمایه‌گذار موفق عمل کرده به طوری که نسبت به سال گذشته اعتبارات در این حوزه 30 درصد افزون شده است.

معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بیان داشت: در استان اردبیل نیز با حمایت مسئولان استان برای نخستین بار 7 میلیارد تومان اعتبار ویژه به صورت استانی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری اختصاص یافته است.

وی از تامین اعتبار 8 تا 9 میلیارد تومان در حوزه گردشگری استان اردبیل به عنوان اعتبار ملی خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد با این حجم تامین زیرساخت‌ها از سوی دولت در پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات بانکی بخشی از جذب سرمایه‌گذاری‌ها را در این حوزه شاهد باشیم.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول