اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد

اختصاص 100 میلیون تومان برای مرمت راسته عبدالعلی‌بیگ زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: اعتباری بالغ بر 100 میلیون تومان به منظور مرمت راسته عبدالعلی‌بیگ زنجان در نظر گرفته شده است.

اختصاص 100 میلیون تومان برای مرمت راسته عبدالعلی‌بیگ زنجان

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: راسته عبدالعلی‌بیگ یکی از راسته‌های معروف بازار تاریخی زنجان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه مرمت فاز نخست راسته عبدالعلی‌بیگ زنجان در سال 89 آغاز انجام شده است، خاطر نشان کرد: در مجموع برای مرمت این راسته تاریخی سه فاز تعریف شده است که تاکنون دو فاز آن اجرایی شده است.

مدیر دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته فاز سوم مرمت راسته عبدالعلی‌بیگ زنجان در آبانماه سال جاری آغاز می‌شود، اضافه کرد: مرمت فاز نهایی این راسته تاریخی در زنجان تا پایان سال مالی 91 به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه مرمت فاز نخست و دوم راسته عبدالعلی‌بیگ از محل اعتبارات عمرانی استان زنجان انجام شده است، تصریح کرد: طی سال جاری نیز اعتباری بالغ بر 100 میلیون تومان از محل اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای استان برای مرمت این راسته عبدالعلی‌بیگ در نظر گرفته شده است.

ارجمند ادامه داد: امیدواریم اعتبارات در نظر گرفته شده برای مرمت راسته تاریخی عبدالعلی‌بیگ به صورت 100 درصد اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه مرمت فازهای نخست و دوم راسته عبدالعلی‌بیگ شامل نماسازی مغازه‌‌ها، کتیبه‌ها و پایه‌های بین مغازه‌ها به صورت آجرنما می‌شود، یادآور شد: سقف شیروانی راسته نیز به صورت سنتی اجرا شده است.

مدیر دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان‌اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در سال جاری نماسازی راسته عبدالعلی‌بیگ زنجان تکمیل می‌شود، خاطر نشان کرد: نماسازی، آجر کاری نما و سقف شیروانی آن نیز تکمیل می‌شود.

وی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اگر شرایط جوی مساعد باشد مرمت فاز نهایی راسته عبدالعلی‌بیگ زنجان به مدت سه ماه طول می‌کشد.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول