اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمین جلسه کارگروه میراث فرهنگی مطرح شد

احداث شهرک اکوتوریستی سراب قنبر

خبرگزاری فارس: در چهارمین جلسه کارگروه میراث فرهنگی طرح احداث شهرک اکوتوریستی در سراب قنبر کرمانشاه مطرح شد.

احداث شهرک اکوتوریستی سراب قنبر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه،  در چهارمین جلسه کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری استان که با حضور استاندار  و مدیرکل ثبت آثار ملی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، مشاور و ناظر طرح ساماندهی طاقبستان به ارائه اقدامات و برنامه‌های ساماندهی محوطه طاقبستان از آذر ماه سال 90 تا پایان شهریور ماه سال 91 پرداخت‌.

در ادامه این جلسه مشاور و ناظر طرح ساماندهی محوطه جهانی بیستون به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در این محوطه پرداخت و اظهار کرد: تکمیل کف‌سازی مسیر سواره از جلو پارکینگ شمال‌، تکمیل کف‌سازی مسیر سواره از جلو پارکینگ جنوبی، جابجایی کیوسک‌های اطلاع‌رسانی در جلوی کتیبه، اجرای فضای سبز از کاخ ساسانی تا کاروانسرای صفوی در حین اجرا، ساخت 30 تابلوی راهنما و معرفی آثار و... برخی از فعالیت‌های انجام شده در محوطه جهانی بیستون ‌است.

گزارش اجرایی منطقه گردشگری سراب نیلوفر‌، طرحی بود که در ادامه این جلسه مشاور آن به آن پرداخت و گفت: تعیین تکلیف اراضی ملی روبروی سراب نیلوفر، تعیین تکلیف و واگذاری معادن سنگ و اصلاح طرح‌های هندسی‌، خشک شدن سراب از مشکلاتی است که در اجرای این طرح وجود دارد.

وی تصریح کرد: در این راستای حل خشکی سراب، 35 حلقه چاه را تخریب و پر کرده‌ایم.

در ادامه این جلسه طرح ساماندهی غار قوری‌قلعه ارائه شد که در آن ایده‌های طرح از منابع داخلی غار و و طبیعت در شکل‌گیری آن الهام گرفته شده است و در فضای آن آلاچیق، پارکینگ، سوئیت اقامتی و آمفی‌تئاتر دیده شده است.

گفتنی است، در پایان جلسه کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری استان، طرح احداث شهرک اکوتوریستی سراب قنبر توسط مشاوران آن ارائه شد که قرار است این طرح در مساحتی 12 هزار هکتاری اجرا شود، از اهداف اجرای این طرح ایجاد فضای‌گذران برای ساکنان کرمانشاه، توسعه فضاهای تفریحی و گردشگری در راستای ارتقاء کیفیت زندگی‌ و جذب گردشگر خارجی است که این طرح در سال 88، 20 موافقت‌نامه گرفته است‌.

از ویژگی‌های این سایت، پارک کودکان، پارک سلامت، پیست دوچرخه‌سواری، باغچه‌های تفننی برای کشاورزی، دریاچه ماهی‌گیری، باشگاه سوار‌کاری‌، فضاهای تفننی و بازارچه‌های محلی است.

همچنین در این جلسه نظراتی درخصوص احداث شهرک اکوتوریستی در سراب قنبر کرمانشاه نیز مطرح شد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول