اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری محقق شد

برگزاری بیش از 50 برنامه قرآنی در بخش شوسف نهبندان

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی تبلیغات اسلامی شوسف گفت: در سال جاری بیش از 50 عنوان برنامه قرآنی در زمینه‌های مختلف در بخش شوسف انجام شده است.

برگزاری بیش از 50 برنامه قرآنی در بخش شوسف نهبندان

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالقاسم لطفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: تمام برنامه‌های قرآنی اجرا شده در سال جاری در بخش شوسف رضایت بخش بوده و سبب ترویج این فرهنگ ناب شده است.

وی از اجرایی و برگزار شدن بیش از 50 عنوان برنامه قرآنی در این بخش طی سال جاری خبر داد و افزود: امسال ما توانستیم برنامه‌های ارزشی و پر مغزی را در سطح خانه‌های قرآنی روستایی این بخش برگزار و اجرایی کنیم.

مسئول نمایندگی تبلیغات اسلامی شوسف تصریح کرد: امسال حدود ۴۰ کلاس قرآنی، هفت جشنواره و محفل انس با قرآن، دو مسابقه بزرگ قرآنی نوری‌الهدی، مسابقه کتبی تفسیر تدبری در قرآن و مسابقه راه روشن نهج البلاغه در سطح بخش برگزار شده است.

لطفی با بیان اینکه برای اجرای این تعداد برنامه قرآنی در سال جاری اعتباری بالغ بر 70 میلیون ریال هزینه شده است، گفت: ولی خروجی این میزان اعتبار هزینه شده در مباحث قرآنی بسیار فراگیر و چشمگیر بوده است.

وی اظهار داشت: حدود۵۰۰ نفر از جوانان و نوجوانان روخوانی قرآن را در سطح شهر و روستاهای این بخش فرا گرفتند و برای برخی گواهینامه نیز صادر و برای برخی دیگر نیز گواهینامه قرآنی به زودی صادر خواهد شد.

مسئول نمایندگی تبلیغات اسلامی شوسف از برگزاری کلاس قرآن در ایام تعطیلات نوروزی توسط برخی از خانه‌های قرآن روستایی این بخش خبر داد و افزود: هرساله درایام نوروز روستاها پذیرای جمعیت بالایی هستند لذا باید در کنار تمامی برنامه‌های شادی و نشاط به احکام و سنت‌های اسلامی نظیر نماز جماعت، نماز اول وقت و قرآن بپردازیم.

لطفی با اشاره به اینکه در آیات و روایت اسلامی به عید نوروز سفارش و تاکید زیادی شده است، تصریح کرد: نوروز در احادیث دینی منشا و سرآغاز بسیاری از تحولات بزرگ و شگرف اسلام است.

مسئول نمایندگی تبلیغات اسلامی شوسف یادآور شد: توجه به فرهنگ‌های اسلامی و رعایت فرامین الهی در همه اوقات و در همه امور امری واجب است از این رو باید در ایام عید نیز علاوه بر پرداختن به خیلی از برنامه‌های جانبی نیز معنویت و امورات دینی را سرلوحه کار خویش قرار دهیم.

لطفی گفت: در ایام عید با توجه به سیر صعودی جمعیت در برخی از نقاط این بخش تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی شده تا مباحث دینی از جمله نماز و قرآن را در مساجد، خانه‌های قرآنی، محل های اقامتی و نمازخانه‌های بین راهی به نحو احسن و شایسته انجام شود.

انتهای پیام/خ۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول