اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به زودی؛

طرح نخبگان قرآنی در مدارس شوسف نهبندان اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست نمایندگی فرهنگی تبلیغی شوسف از اجرایی شدن طرح نخبگان قرآنی در مدارس این شهر خبر داد.

طرح نخبگان قرآنی در مدارس شوسف نهبندان اجرا می‌شود
حجت‌الاسلام و‌المسلمین ابوالقاسم لطفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: طرح نخبگان قرآنی به عنوان یک طرح ارزشی و سراسر معنوی مقرر شده تا در مدارس شهر شوسف و روستاهای تابعه اجرایی شود.
وی با بیان اینکه این طرح بیشتر پیرامون حفظ قرآن و مانوس شدن بیش از پیش دانش‌آموزان با این کتاب آسمانی است، تصریح کرد: طرح نخبگان قرآنی در روستاها توسط خانه‌های قرآنی اجرا می‌شود.
سرپرست نمایندگی فرهنگی تبلیغی شوسف با اشاره به فرموده امام(ره) "که دبستانی‌ها را دریابید که دانشگاه دیر است" افزود: برای اینکه یک جامعه ایده‌آل قرآنی که با مبانی و مفاهیم قرآنی رشد کرده باشد، داشته باشیم نیازمند اینگونه برنامه در مدارس و به ویژه در مراکز پیش دبستانی هستیم.
لطفی ادامه داد: طرح نخبگان قرآنی را در مدارس آغاز می‌کنیم اما طرح‌هایی دیگری نیز از گذشته در مراکز پیش دبستانی این بخش مورد اهتمام قرار گرفته و در حال اجرا شدن است.
وی اظهار داشت: در مدارس بخش شوسف نیز تاکنون به مباحث ارزشمند قرآنی توجه ویژه‌ای صورت گرفته و این طرح قرآنی بیشتر پیرامون حفظ آیات وحی است.
سرپرست نمایندگی فرهنگی تبلیغی شوسف با بیان اینکه در مدارس راهنمایی برنامه گامی با قرآن مورد اجرا قرار می‌گیرد، گفت: در راستای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های قرآنی رایزنی‌ها و هماهنگی‌های لازم با مدیران تمامی مدارس این بخش صورت گرفته است و پیش‌بینی آینده‌ای قرآن را می‌کنیم.
لطفی یادآور شد: مانوس شدن جوانان و دانش‌آموزان با قرآن و مفاهیم ارزشی و انسان‌ساز آن آینده‌ای روشن را برای آنان رقم می‌زند و جای دارد که تمامی مسئولان و دست‌اندرکاران فرهنگی به این مقوله بیشتر از گشته اهتمام ورزند.
وی قرآن را کتابی هدایت‌گر و انسان‌ساز دانست و تصریح کرد: مادامی که جامعه اسلامی به ویژه نسل جوان از آن الگوبرداری و فرامین آن را محور کار خویش قرار دهند هرگز در زندگی و امورات دچار سردرگمی و ناامیدی نمی‌شوند و رهنمودهای قرآن آنان را از بن‌بست‌ها نجات می‌دهد.
سرپرست نمایندگی فرهنگی تبلیغی شوسف یادآور شد: این کتاب آسمانی بهترین نسخه‌ها را برای اسلامی زندگی کردن و زندگی سالم به انسان معرفی کرده است لذا می‌طلبد که با پی بردن به مفاهیم آن از دستورات الهی برای موفقیت و سعادت در دنیا و آخرت بیشتر بهره‌برداری داشته باشیم.
لطفی افزود: در روایات و احادیث اسلامی آمده است که حتی قرائت و خواندن قرآن نیز ثوابی بالا دارد و سبب آرامش خاطر و تقویت ذهن می‌شود و از این رو جای دارد که دانش‌آموزان به این مقوله توجه ویژه داشته باشند.
وی از برگزاری مسابقه قرآنی سیری در قرآن در بخش شوسف خبر داد و گفت: این مسابقه در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شوسف برگزار می‌شود و در این مسابقه بعد از تلاوت آیات روح‌بخش قرآن تفسیر آیات برجسته قرآنی نیز بیان می‌شود.
سرپرست نمایندگی فرهنگی تبلیغی شوسف با اشاره به اینکه در پایان هر ماه مسابقه‌ای برگزار و جوایزی به افراد برتر اهدا می‌شود، اظهار داشت: هدف از برگزاری این مسابقه آشنایی جوانان با مبانی و معارف قرآنی مجید است و بیشترین افراد شرکت کننده در این مسابقات را نسل جوان تشکیل می‌دهند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول