اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار اردبیل:

آموزش مفاهیم قرآن مورد غفلت قرار گرفته است

خبرگزاری فارس: مشاور استاندار اردبیل در امور ائمه جماعات و مسایل مذهبی گفت: آموزش مفاهیم قرآن کریم در بین آحاد ملت مورد غفلت قرار گرفته و در این زمینه باید حرکت تاثیرگذاری در سطح جامعه انجام شود.

آموزش مفاهیم قرآن مورد غفلت قرار گرفته است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام عبدالله حسنی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای عالی قرآن در اردبیل با بیان اینکه آموزش مفاهیم قرآن کریم در بین آحاد ملت مورد غفلت قرار گرفته و در این زمینه باید حرکت تاثیرگذاری در سطح جامعه انجام شود، اظهار داشت: در این زمینه باید حرکت فراگیری با محوریت مساجد برپا شود تا در یک محفل قرآنی مردمی عموم جامعه با احکام، مفاهیم و مبانی این کلام ارزشمند آشنا شوند.
وی از قرآن به‌عنوان نور تمام نشدنی و دریای ژرف و عمیق با گوهرهای ارزشمند معرفت، ادب و اخلاق یاد کرد و بیان داشت: در این زمینه رهبر معظم انقلاب بارها جایگاه و عظمت تلاوت قرآن، حفظ و درک مفاهیم آن را به همه به ویژه مسئولان و دولتمردان یادآور شدند و به صراحت اعلام کرده‌اند؛ جامعه اسلامی هر قدر از قرآن فاصله گیرد به همان نسبت امکان نفوذ افکار شیطانی و هواهای نفسانی بیشتر است.
این مسئول افزود: از این رو باید در تلاوت قرآن و تدبر در مفاهیم و معانی آن تلاش کرد چرا که تمسک به قرآن و کلام ائمه هدی و معصوم(ع) می‌تواند جامعه را از آلودگی‌ها و هرگونه ناپاکی دور کند.
حسنی خاطرنشان کرد: اگر دشمن همه چیز ما را بگیرد و تنها به عظمت قرآن امیدوار باشیم به یقین همه چیز داریم و امکان دسترسی به تمام منابع و امکانات نیز وجود دارد.
وی توسعه فرهنگ قرآنی را از امور ارزشی و واجب برشمرد و ادامه داد: ما مسئولیت سنگینی در این زمینه داریم و باید اهتمام جدی در فراگیری قرآن به شکل کیفی و ارزشمند را انجام داده و در این مسیر گام برداریم.
مشاور استاندار اردبیل در امور ائمه جماعات و مسایل مذهبی یکی از این برنامه‌ها را آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن بین کارکنان تمام دستگاه‌های اجرایی و کارکنان نظام اسلامی توصیف کرد و اظهار داشت: ضرورت دارد بعد از روخوانی و روانخوانی قرآن روح تشنه جامعه را با مفاهیم و معارف قرآن آشنا کرده و سیراب کنیم.
حسنی، فراگیر شدن تلاوت قرآن را مثل عزاداری در ماه محرم و مناسبت‌های مذهبی ضروری خواند و گفت: چقدر زیباست که مجالس قرآنی ما به درون خانه‌ها راه یابد که البته در این باب برنامه خوبی از سوی بانوان با عنوان ختم انعام در منازل و مساجد محلات آغاز شده و استمرار آن می‌تواند به نفع تمام افراد جامعه و ساکنین هر محله مفید و فایده‌مند باشد.
وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اگر فرهنگ قرآن در جامعه فراگیر شود و روح و دل جوانان ما با نور قرآن تجلی و تلالو پیدا کند به یقین ناهنجاری‌های جامعه از بین رفته و گناه و آلودگی‌ها نیز به حداقل می‌رسد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مشاور استاندار اردبیل در امور ائمه جماعات و مسایل مذهبی با قدردانی از دست اندرکاران نهاد آموزش و پرورش در اجرای طرح نهضت حفظ قرآن کریم خواستار فراگیر شدن آن در تمام نهادها و مجموعه‌های فرهنگی شد و در این زمینه از متولیان امر خواست آموزش مربیان قرآنی مدارس را در اولویت قرار دهند.
حسنی گفت: با این رویکرد می‌توان چهره مهجور قرآن را از جامعه دور کرد و به فراگیر شدن تلاوت قرآن، تدبر در مفاهیم آن دقت کرد.
وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در این طرح‌ها نباید تنها مدارس مورد هدفگذاری قرار گیرد بلکه شایسته است فعالیت‌های قرآن شکل عمومی با یک ضمانت اجرایی درست پیدا کند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول