اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

ماندگاری گردشگران تنها با تأمین زیرساخت‌ها امکان‌پذیر است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: افزایش مدت اقامت مسافران و گردشگران در شهرهای مختلف استان اردبیل تنها در سایه ارتقا و افزایش زیرساخت‌ها و توانمندی‌ها در این حوزه امکان‌پذیر است.

ماندگاری گردشگران تنها با تأمین زیرساخت‌ها امکان‌پذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد عصر امروز در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار داشت: بحث گردشگری از مهم‌ترین مباحث کشور و مؤلفه‌های توسعه استان است که در چند سال اخیر توجه ویژه‌ای به این حوزه صورت گرفته است چرا که بهترین جایگزین در صادرات نفت و درآمدزایی برای کشور محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر امروز دشمنان ما ایران را در فروش نفت خود تهدید می‌کنند و یا با فشارهای مختلف سعی می‌کنند اختلالی در این روند به وجود آورند با جایگزین شدن توسعه گردشگری و درآمدزایی از سند توریسم می‌توانیم به خودکفایی اقتصادی در کشور دست یابیم و چاه‌های نفت خود را ببندیم.

نیکزاد در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: آنچه که در بحث گردشگری و رونق آن مورد توجه و اهمیت قرار دارد بحث افزایش مدت اقامت مسافران و گردشگران و ایجاد رضایتمندی در بین آنها است به طوریکه امروز مسافرت برای خانواده‌های ایرانی جزو سبد کالایی است به طوریکه در طول سال اغلب خانواده‌ها چندین بار به مسافرت رفته و از مزیت‌های آن استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: بحث گردشگری در استان اردبیل نیز از بعد اقتصادی، رفاهی و ارتقای سطح زندگی مردم، درآمدزایی و اشتغالزایی بسیار مؤثر و مفید است به طوریکه بنده با حضور در 9 استان در مدت مدیریت خودم هیچ استانی را به توانمندی و بالندگی ظرفیت‌ها به مانند اردبیل مشاهده نکردم که از قله سر به فلک کشیده سبلان، زیبایی‌های دامنه سرسبز آن و در فاصله‌ای کمتر از نیم ساعت در دسترسی به دریا، کوه و جنگل یک فرصت استثنایی را برای توسعه همه‌جانبه این استان فراهم آورده است.

این مسئول وجود آب‌های گرم در خلخال، سرعین و مشگین‌شهر و همچنین نیر را یک قابلیت بی‌نظیر توصیف کرد و ادامه داد: در کنار آن شاهد تنوع آب و هوا، جاذبه‌های گردشگری و تاریخی هستیم به طوریکه این توانمندی‌ها استان اردبیل را در بحث گردشگری به یک استان ویژه تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه این استان و شهرهای مختلف آن از قابلیت‌های متعدی در حوزه گردشگری برخوردار هستند، بیان کرد: انتظار می‌رود با تبدیل سرعین به شهر نمونه گردشگری سرویس‌دهی در سطح ملی ارتقا یافته و یک روند رو به رشد را در توسعه حقیقی و دادن امتیازات و برخی معافیت‌های مالیاتی و عوارض شاهد باشیم.

به گزارش فارس، استاندار اردبیل در ادامه یادآور شد: ‌اگر مشگین‌شهر به پایلوت کشاورزی تبدیل شده و سالانه ده‌ها میلیارد تومان اعتبار ویژه به آن اختصاص می‌یابد، سرعین نیز می‌تواند با تبدیل شدن به شهر نمونه گردشگری از مزیت‌های توسعه واقعی بهره‌مند شده و آب‌های گرم آن زمینه جذب توریسم و گردشگران داخلی و خارجی را فراهم آورد.

نیکزاد اهمیت جذب سرمایه‌گذاران را در رونق گردشگری یادآور شد و گفت: ‌زمانی که نرخ خدمات ما ارزان‌تر از مناطق گردشگری بکر و طبیعی خارجی باشد به یقین هیچ ایرانی دوست ندارد به خارج از کشور سفر کند به شرط آن که ما بستر و زمینه حضور گردشگران و مسافران داخلی و خارجی را با تسهیلات ویژه و رضایتمندی خاص به وجود آوریم.

رئیس کارگروه میراث فرهنگی استان اردبیل در ادامه سخنان خود افزود: ماندگاری مسافر در مناطق مختلف استان نیاز به شناخت ابعاد مکان‌ها و اماکن گردشگری، تاریخی و جاذبه‌های طبیعی دارد به طوریکه میراث فرهنگی در سال‌های اخیر در احیا و مرمت بقاع تاریخی نظیر شیخ صفی و شیخ حیدر به یک حرکت انقلابی دست زده است که خود بستر حضور گردشگران بی‌شمار است.

وی تصریح کرد: اگر در این حوزه صدها برابر وضعیت موجود کار شود همچنان جای کار و تلاش بیشتر وجود دارد به طوریکه در شهر اردبیل نیز منطقه نمونه گردشگری شورابیل از چنان ظرفیتی برخوردار است که می‌توان ادعا کرد این منطقه به یک شهرداری ویژه و مستقل نیاز دارد.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول